Projekty studentów Grafiki w kampanii Miasta Wrocław
Studenci Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu włączyli się w kolejną odsłonę akcji #WrocławZdalnieLokalnie, realizowanej przez Urząd Miasta Wrocławia. Natalia Fligiel, Joanna Kozołub, Emilia Pińczuk, Hanna Szymańska oraz Dominik Trubowicz przygotowali serię grafik zachęcających lokalnych przedsiębiorców do uruchomienia sprzedaży online. Prace naszych studentów pojawiły się w pojazdach komunikacji miejskiej. Hasło przewodnie tegorocznej akcji to „Lokalnie zmienia znaczenie”.
Kupować online, ale od „lokalsów”
Na kasownikach, biletomatach, a także ekranach w autobusach i tramwajach wrocławskiej komunikacji miejskiej pojawiły się grafiki promujące akcję #WrocławZdalnieLokalnie. Ich autorami są studenci Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS, którzy włączyli się w kampanię w ramach współpracy wolontariackiej.Dzięki tej akcji miasto pragnie zachęcić mieszkańców do zdalnych zakupów i wybierania produktów od lokalnych dostawców. Podkreśla, jak ważne jest pokazanie, że za wirtualną ladą stoją ludzie będący integralną częścią wrocławskiej społeczności.
Natomiast samych przedsiębiorców i wytwórców kampania ma przekonać do większej obecności w sieci dzięki sprzedaży online. Na przykładzie wybranych ambasadorów akcji Urząd Miasta udowadnia, że nawet małe sklepy, piekarnie czy księgarnie, niekorzystające wcześniej z rozwiązań cyfrowych, mogą z powodzeniem „wejść z biznesem do sieci”. Akcję promują m.in. właściciele księgarni TuCzyTam, sklepu z roślinami Mała Szklarnia, a także Piekarni Naturalnej oraz piekarnio-cukierni bakeMania.
Kampania #WrocławZdalnieLokalnie realizowana jest przez Urząd Miejski Wrocławia od maja 2020 r. W ciągu minionego roku wrocławscy przedsiębiorcy otrzymali przydatną listę dostępnych na rynku rozwiązań – przykładowych stron i aplikacji – które mogą ułatwić dotarcie do klientów z internetowym kanałem sprzedaży, zaś mieszkańcy – o tym, jak można wspierać lokalny biznes i gdzie go znaleźć w wersji online.
Jednym z ważniejszych elementów programu studiów graficznych jest aktywna współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Stale poszukujemy dla naszych studentów i studentek wyzwań, które nie wylądują w szufladzie z podpisem „do zrealizowania kiedyś tam”, lecz zostaną wdrożone w życie. Studia projektowe to stawianie sobie odważnych celów i ich kreatywna realizacja.
dr Mariusz Wszołek, Katedra Grafiki Uniwersytetu SWPS
Grafika: studia dla kreatywnych
Grafika na Uniwersytecie SWPS to kierunek wyjątkowy – łączący wiedzę z zakresu projektowania graficznego, komunikacji społecznej, psychologii i psychofizjologii widzenia. To studia dla osób kreatywnych, które chcą zdobyć zróżnicowane kompetencje projektowe, komunikacyjne i społeczne. Dziś grafik to nie tylko rzemieślnik, ale również świadomy twórca komunikatów wizualnych, które mają wpływ na kształtowanie społeczeństwa.
Uczymy projektowania graficznego rozumianego jako efektywnie funkcjonujący komunikat w kontekście społecznym. Zapoznajemy studentów z uwarunkowaniami, historią i aktualnym zastosowaniem designu oraz wypracowujemy szeroką perspektywę postrzegania projektowania graficznego jako procesu, w którym istotne jest zrozumienie problemu i znalezienie kreatywnego rozwiązania.
Dewiza wykładowców z Katedry Grafiki to „projektować dla ludzi, projektować z ludźmi, projektować o ludziach, wiedząc, że Ci potrzebują środowiska do życia i przeżycia”.