Zintegrowany Program Rozwoju II
projekt europejski
Zintegrowany Program
Rozwoju II
Kwota dofinansowania 11 201 570,10 zł
Okres realizacji projektu: od 2 lipca 2019 do 29 czerwca 2023 roku
Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi, tworzenie innowacyjnych rozwiązań o potencjale wdrożeniowym, wspieranie studentów w rozwoju zawodowym i ułatwienie im wejścia na rynek pracy, a także informatyzacja uczelni - to inicjatywy strategiczne, które Uniwersytet SWPS będzie realizował w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju II.
Realizację strategii „My, Uniwersytet" w obszarach: edukacja, relacje i rozwój instytucjonalny wspiera dotacja ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 o wysokości 11,2 mln zł. Projekt potrwa od 2 lipca 2019 do 29 czerwca 2023 roku.
Projekty
ODKRYWANIE
Program Rozwoju Kompetencji studentów/-tek w zakresie zarządzania projektami badawczo-rozwojowymi i projektowania innowacji o potencjale wdrożeniowym
Projekt obejmuje:
- warsztaty z zakresu zarządzania projektami badawczo-rozwojowymi ukierunkowanymi na opracowanie i wdrożenie innowacji
- zajęcia projektowe rozwijające umiejętności projektowania i analizy biznesowej
- wykłady prowadzone przez polskich i zagranicznych twórców i badaczy rynku innowacji bazujących na wiedzy z nauk społecznych oraz realizatorów projektów społecznych i biznesowych, liderów ośrodków badawczych i przedsiębiorców
PRACOWNIA TALENTÓW
Rozwój usług Biura Karier w zakresie wspomagania studentów/-tek w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy
Wspieranie studentów w rozwoju osobistym i zawodowym oraz pielęgnowanie ich talentów, pozwala na płynne wejście młodych ludzi na rynek pracy. Chcemy efektywnie łączyć kompetencje naszych studentów z potrzebami pracodawców tj. umiejętność pracy w grupie, komunikacja, zarządzanie zespołem i projektami.
Projekt obejmuje:
- zbudowanie systemu wsparcia rozwoju zawodowego studentów, który oparty będzie na dwóch ścieżkach - talent i potencjał
- wyposażenie Biura Karier w narzędzia diagnozujące potencjał zawodowy studentów
- rozbudowanie systemu z ofertami pracy, staży i praktyk
- badanie potencjału młodych ludzi za pośrednictwem testów m.in. role zespołowe Belbina, FRIS i Hogan
- warsztaty i indywidualne konsultacje (coaching kariery, doradztwo zawodowe) dla studentów czterech ostatnich semestrów studiów
- warsztaty dotyczące budowania ścieżki kariery, rozwijania kompetencji istotnych na rynku pracy tj. współpraca, realizacja projektów, zarządzanie zespołem i komunikacja
- szkolenia typu developement center
- system CRM ułatwiający matchowanie ofert pracy i studentów oraz monitorowanie losów zawodowych absolwentów
AUTOMATYZACJA
Wdrożenie szyny integracyjnej - rozwiązania klasy Enterprise Service Bus (ESB) do integracji systemów informatycznych Uniwersytetu SWPS
Wdrożenie rozwiązań informatycznych do zarządzania karierami studentów/-tek, absolwentów/-tek i relacjami Uniwersytetu SWPS z otoczeniem społeczno-gospodarczym
Zarządzanie wiedzą i procesami biznesowymi, zapewniające sprawne funkcjonowanie uczelni, wymaga wsparcia technologicznego. Usprawnienia informatyczne zmniejszą obciążenie biurokratyczne pracowników. Uwolnią też czas potrzebny na budowanie relacji w kompetentnej i profesjonalnej obsłudze procesów dydaktycznych i organizacyjnych.
Projekt obejmuje:
- stworzenie systemu CRM, który będzie gromadził informacje na temat potencjału studentów, sprawnie łączył profile studentów z ofertami pracodawców, a także umożliwiał kontakt z absolwentami, w tym monitoring ich losów zawodowych
- narzędzia diagnostyczne usprawniające pracę Biura Karier
- wykorzystanie wdrożonego systemu CRM do zwiększenia zasięgu działalności Biura Karier
- integrację dotychczas działających systemów informatycznych na uczelni z wdrażanymi systemami dot. grywalizacji i CRM
- rozwiązania klasy Enterprise Service Bus (ESB) do integracji systemów informatycznych
Zespół badawczy
Kontakt
Biuro Zintegrowanego Programu Rozwoju Uniwersytetu SWPS
tel. 22 517 98 36
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.