O studiach
User Experience Design to projektowanie doświadczeń użytkowników w kontakcie z usługą lub produktem. To kreatywne podejście do tworzenia nowych wersji utartych schematów, dostarczanie unikatowych, ale przystępnych rozwiązań cyfrowych.
Naszych słuchaczy przygotowujemy do projektowania usług z myślą o faktycznych potrzebach odbiorców. Uczymy jak poprawiać funkcjonalność i użyteczność produktów, aby zapewniały pozytywną interakcję z klientem.
W trakcie studiów przeprowadzimy słuchaczy przez cały proces projektowania – od powstania idei, określenia koncepcji, przez prototypowanie, aż do uruchomienia działającego produktu.
Więcej informacji o studiach
Absolwenci kierunku UX Design zdobędą umiejętności, takie jak:
- projektowanie doświadczeń użytkowników,
- badanie potrzeb i analizowanie zebranych danych,
- dobieranie właściwych metody pracy projektowej,
- prototypowanie interfejsów dla produktów cyfrowych,
- prezentowanie i argumentowanie decyzji projektowych,
- moderowanie pracy warsztatowej w ramach projektu,
- wzmacnianie współpracy w zróżnicowanych zespołach,
- tworzenie cyfrowych usług atrakcyjnych na rynku.
Prowadząc od kilkunastu lat agencję UX, rozumiemy, jak w tym zadaniu łączą się wyzwania biznesowe, możliwości technologii i próba przewidzenia ludzkich motywacji i reakcji. W ramach międzynarodowych szkoleń UX-PM od lat dzielimy się pasją, sposobem myślenia i ciągle ulepszanymi metodami, które pomagają w tej niełatwej specjalizacji. Czytaj więcej
Wojciech Chojnacki
Współkierownik merytoryczny kierunku
Projektowanie doświadczeń użytkownika to dziedzina często upraszczana do pojedynczych modnych metod lub wręcz przeciwnie – traktowana jako coś abstrakcyjnego i mało wymiernego. Dla nas UX design to odkrywanie i dostarczanie wartości użytkownikom za pośrednictwem produktów i usług.
Prowadząc od kilkunastu lat agencję UX, rozumiemy, jak w tym zadaniu łączą się wyzwania biznesowe, możliwości technologii i próba przewidzenia ludzkich motywacji i reakcji. W ramach międzynarodowych szkoleń UX-PM od lat dzielimy się pasją, sposobem myślenia i ciągle ulepszanymi metodami, które pomagają w tej niełatwej specjalizacji.
TW ramach studiów podyplomowych UX Design na USWPS uczymy Product Designu z naciskiem na rozumienie zarówno użytkowników jak i biznesu. Opieramy się na międzynarodowej wiedzy stowarzyszenia UXalliance oraz kadry bardzo doświadczonych wykładowców, ekspertów w swojej dziedzinie.
Współkierownik merytoryczny kierunku
W ramach studiów podyplomowych UX Design na USWPS uczymy Product Designu z naciskiem na rozumienie zarówno użytkowników jak i biznesu. Opieramy się na międzynarodowej wiedzy stowarzyszenia UXalliance oraz kadry bardzo doświadczonych wykładowców, ekspertów w swojej dziedzinie. Czytaj więcej
Szeran Millo
Współkierownik merytoryczny kierunku
Projektowanie doświadczeń użytkownika to dziedzina często upraszczana do pojedynczych modnych metod lub wręcz przeciwnie – traktowana jako coś abstrakcyjnego i mało wymiernego. Dla nas UX design to odkrywanie i dostarczanie wartości użytkownikom za pośrednictwem produktów i usług.
Prowadząc od kilkunastu lat agencję UX, rozumiemy, jak w tym zadaniu łączą się wyzwania biznesowe, możliwości technologii i próba przewidzenia ludzkich motywacji i reakcji. W ramach międzynarodowych szkoleń UX-PM od lat dzielimy się pasją, sposobem myślenia i ciągle ulepszanymi metodami, które pomagają w tej niełatwej specjalizacji.
TW ramach studiów podyplomowych UX Design na USWPS uczymy Product Designu z naciskiem na rozumienie zarówno użytkowników jak i biznesu. Opieramy się na międzynarodowej wiedzy stowarzyszenia UXalliance oraz kadry bardzo doświadczonych wykładowców, ekspertów w swojej dziedzinie.
Współkierownik merytoryczny kierunku
Partnerzy kierunku
Czy to studia dla ciebie?
Adresatami studiów są osoby aktywne zawodowo, które chcą projektować produkty i usługi w odpowiedzi na potrzeby odbiorcy końcowego. Wiedza na temat User Experience nie jest wymagana do zrealizowania programu nauczania, natomiast pomocne będzie zainteresowanie tematyką produktów cyfrowych.
Studia będą przydatne w szczególności osobom, które:
- w procesie tworzenia chcą realnie uwzględniać perspektywę użytkowników
- chcą poznać aktualne trendy w projektowaniu
- widzą wartość w tworzeniem usług w oparciu o badania potrzeb
- rozpoczynają pracę na stanowisku obejmującym projektowanie UX
- pracują przy tworzeniu działu User Experience w swojej organizacji
- poszerzają swoje kompetencje z zakresu marketingu
- zarządzania produktem czy programowania
Dlaczego warto?
- Aktualne trendy projektowe prezentują doświadczeni eksperci w branży UX/IT/Digital
- Dostęp do unikatowej platformy Respoteam™, która ułatwia projektowanie pod konkretne potrzeby odbiorców
- Licencja do Axure RP Pro, Figma, Miro – specjalistycznego oprogramowania, które dostarcza najlepsze narzędzia dla projektantów
- Zajęcia prowadzone w wygodnym trybie online
- Projekt zaliczeniowy tworzony w realnych warunkach, poddany weryfikacji prawdziwym użytkownikom
Sprawdź więcej powodów, dla których warto studiować
- Wiedza dostarczana przez doświadczonych ekspertów branży IT i Digital
Zajęcia prowadzone są przez praktyków, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem produktów i usług cyfrowych oraz szkoleniem z tego zakresu. Jeden z wykładowców przyjmuje rolę opiekuna projektu zaliczeniowego, zapewnia ciągłość pracy i pomaga grupom w kolejnych etapach procesu. - Stały kontakt z faktycznymi odbiorcami projektu
Już od pierwszych zajęć słuchacze korzystają z platformy Respoteam™ – zdalnego dostępu do grupy potencjalnych klientów ich projektu zaliczeniowego. Pozwala to na pracę opartą o stałe rozpoznawanie potrzeb użytkowników końcowych i bieżącą weryfikację przygotowywanych dla nich rozwiązań. - Dostarczanie wartości w odniesieniu do biznesu
Studia uczą myślenia nastawionego na generowanie wartości dla użytkowników, przy jednoczesnym utrzymaniu mocnych podstaw biznesowych. Zdobyta wiedza ułatwi argumentowanie podjętych decyzji projektowych w przyszłej pracy. - Zajęcia prowadzone w wygodnym trybie online
Dzięki wprowadzeniu zajęć zdalnych, słuchacze mogą zdobywać wiedzę w dogodnym dla siebie miejscu. Kreatywne podejście do prowadzenia warsztatów wspiera komunikację oraz proces twórczy grupy projektowej. - Dostęp do specjalistycznego oprogramowania
Słuchacze zdobywają również twarde umiejętności dotyczące obsługi programów wspierających projektowanie i badań. Pod okiem prowadzących odkrywają funkcje przydatne podczas tworzenia każdego projektu z zakresu UX.
Program studiów
Blok tematyczny
UX w organizacjach (16 godz.)
Wykład
Wprowadzenie do UX i użyteczności (12 godz.)
wprowadzenie do tematu User Experience, biznesowa wartość UX, projektowanie zorientowane na użytkownika, użyteczność produktu, omówienie wyzwań projektowych dla projektów zaliczeniowych
Wykład
Podstawy psychologii poznawczej (4 godz.)
Blok tematyczny
Faza odkrywania (34 godz.)
Wykład
Cele biznesowe projektu (5 godz.)
kluczowe cele i analiza biznesowa problemu, modele biznesowe, mierniki biznesowe, budżetowanie projektu
Wykład
Badania UX w procesie projektowym (13 godz.)
planowanie badań – cele i pytania badawcze, planowanie badań – metody badawcze, opracowanie pytań i metod badawczych, dobór próby do badania, opracowanie narzędzia badawczego
Warsztat
Warsztaty strategii UX. Definiowanie produktu (16 godz.)
product discovery – jak odkrywane są nowe produkty, design thinking i inne metody kreatywnego rozwiązywania problemów biznesowych, propozycja wartości, storyboarding i myślenie wizualne, priorytetyzacja
Blok tematyczny
Faza projektowania (96 godz.)
Warsztat
Projektowanie ścieżki użytkownika. Architektura informacji (13 godz.)
przegląd metod pracy nad scenariuszami użycia, User Story Mapping w praktyce, architektura informacji
Seminarium
Konsultacje projektu zaliczeniowego (8 godz.)
Wykład
Psychologiczne aspekty interfejsów użytkownika (4 godz.)
Warsztat
Szkicowanie i warsztaty kreatywne, design studio (8 godz.)
metody szybkiego opracowywania koncepcji GUI w pracy indywidualnej i grupowej, założenia Design Sprint, warsztat Design Studio
Warsztat
Prototypowanie serwisów i aplikacji web/mobile (31 godz.)
praktyczna obsługa narzędzi, prototypowanie dla web: serwisy www, formularze, aplikacje webowe B2C, responsywność, prototypowanie: aplikacje mobilne, prototypowanie w szczególnych kontekstach: aplikacje enterprise/przemysłowe, konwersacje, poza kanałem digital
Warsztat
Pisanie interfejsów użytkownika – UX writing (6 godz.)
Wykład
Dostępność, prywatność i inne wyzwania dla projektantów (4 godz.)
Warsztat
Projektowanie graficzne (6 godz.)
Warsztat
Testy UX z użytkownikami (16 godz.)
planowanie testów z użytkownikami, realizacja testów (w tym moderacja), praca nad projektem zaliczeniowym
Blok tematyczny
Faza realizacji. UX w rozwoju produktu (28 godz.)
Wykład
Od prototypu do frontendu. Współpraca z zespołem developerskim (16 godz.)
podstawy wiedzy o frontend development, współpraca z zespołem developerskim, wyzwania w kontekście frontendu web i mobile
Warsztat
Rola UX w zarządzaniu produktem. Pomiar UX (12 godz.)
Blok tematyczny
Zakończenie (12 godz.)
Wykład
Przyszłość projektowania doświadczeń (4 godz.)
Seminarium
Prezentacje finalne i zakończenie (8 godz.)
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 186 godzin dydaktycznych zajęć. Zjazdy odbywają się co 2–3 tygodnie w weekendy.
Zajęcia oraz konsultacje projektowe odbywają się w formule online. Studia realizowane są w trakcie 12-13 zjazdów.
Istotną częścią studiów jest realizacja projektu zaliczeniowego w zespołach projektowych. W trakcie pierwszego zjazdu słuchacze zostają przydzieleni do nich na podstawie swojego doświadczenia oraz preferencji tematycznych. Każdy zespół otrzymuje wyzwanie projektowe do rozwiązania na zajęciach oraz pomiędzy zjazdami (około 4-5 godz. w tygodniu). Zespoły otrzymują pięć dodatkowych konsultacji online z dedykowanym mentorem.
Podczas zajęć z prototypowania uczestnicy korzystają z własnych laptopów. Oprogramowanie, które w ramach zajęć zapewnia Uczelnia (Axure Pro RP, Figma, Miro), opiera się na darmowych licencjach lub licencjach edukacyjnych.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecność na zajęciach
- Pozytywny wynik testu obejmującego wiedzę teoretyczną
- Przygotowanie i obrona projektu zaliczeniowego opracowywanego w grupach podczas studiów
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Wykłady i warsztaty projektowe prowadzą osoby, które na co dzień pracują przy tworzeniu produktów i usług cyfrowych. Oferują możliwość konsultacji bieżących wyzwań zawodowych, z jakimi słuchacze mierzą się na co dzień. Jeden z wykładowców przyjmuje rolę opiekuna projektu zaliczeniowego, zapewnia ciągłość i pomaga grupom w kolejnych etapach pracy z projektem.
Kierownicy merytoryczni kierunku
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokośc raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 280 PLN | 12 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 6 150 PLN | 12 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 11 900 PLN | 11 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
.