O studiach
Kreatywność przyszłości to studia o możliwościach wykorzystania hybrydowej inteligencji, tj. połączenia ludzkiego intelektu z możliwościami algorytmów, w procesie kreacji, analizy i monetyzacji treści cyfrowych.
To pierwszy w Polsce transdyscyplinarny kierunek łączący media, psychologię, data science i biznes. Koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji (AI), w procesach twórczych i monetyzacji, z uwzględnieniem etycznych aspektów zastosowań. Uczy także wykorzystania semantyki ogólnej do lepszego zrozumienia interakcji człowieka z AI, promując kreatywne i krytyczne myślenie w ocenie oraz wykorzystaniu narzędzi cyfrowych. Oferuje unikalne połączenie wiedzy naukowej i praktycznej, przygotowując do innowacyjnego podejścia w kreacji i analizie contentu oraz do efektywnego i bezpiecznego wykorzystania algorytmów w mediach. Słuchacze zdobywają wiedzę podczas seminariów i warsztatów oraz networkingu z ekspertami i liderami biznesowymi.
Więcej informacji o studiach
Trwa największa rewolucja technologiczna naszych czasów, w tempie, za którym trudno nadążyć - na znaczeniu zyskują więc umiejętności adaptacyjne, kreatywne myślenie, zdolność ewaluacji celu i realnej wartości narzędzi. Kluczowa staje się efektywna komunikacja na linii człowiek–maszyna, bazująca na głębokim zrozumieniu języka, psychologii, etyki i zasad uczenia maszynowego.
Osią programu są prace grupowe nad projektami końcowymi ocenianymi przez wybitnych menedżerów, przedsiębiorców oraz ekspertów z sektora NGO. Priorytetem jest zapewnienie absolwentom kierunku umiejętności korzystania najlepszych, aktualnych i nowoczesnych aplikacji AI dostępnych na rynku tak, aby jednocześnie rozumieli aspekty prawne, etyczne i związane z bezpieczeństwem danych.
W sposób przystępny i jasny dla osób nieposiadających wykształcenia technicznego zostaną przedstawione zasady działania algorytmów, uczenia maszynowego oraz generatywnego AI. Dzięki temu słuchacze zyskają kompetencję samodzielnego zrozumienia narzędzi, a także oceny jakości i możliwości zastosowań już w konkretnych obszarach działań biznesowych i twórczych
Łączymy media, psychologię i technologię, aby przekazać wiedzę i kompetencje rozwijające kreatywność, krytyczne myślenie i innowacje w procesach twórczych oraz w monetyzacji. Stawiamy w centrum działania więcej niż narzędzia: człowieka i etykę. Czytaj więcej
dr Katarzyna Drogowska
Kierowniczka merytoryczna kierunku
W szybko zmieniającym się świecie ważne są zdolności adaptacyjne, kreatywne myślenie, ocena i skuteczna komunikacja człowieka z maszyną, oparta na zrozumieniu języka, psychologii, etyki i zasad uczenia maszynowego.
Zapraszamy na nasze studia podyplomowe wszystkich, którzy chcą odkrywać nowe obszary twórczości medialnej, efektywnie wykorzystując AI; tych, którzy chcą tworzyć nowoczesne ekosystemy, w których ludzka i sztuczna inteligencja współdziałają, kształtując media, społeczeństwo i rynek pracy; oraz tych, którzy szukają swojej drogi i celu – z nami mają szansę je odnaleźć.
Kierowniczka merytoryczna kierunku
Partnerzy kierunku
Czy to studia dla ciebie?
Studia skierowane są do osób nieposiadających wykształcenia technicznego - specjalistów/specjalistek z branż medialnych związanych z twórczością cyfrową i pracujących z contentem, m.in zajmujących się:
- dziennikarstwem;
- marketingiem oraz PR;
- mediami społecznościowymi;
- projektowaniem i tworzeniem produktów oraz usług cyfrowych;
- analizą danych;
Dlaczego warto?
- Dowiesz się, jak skutecznie wykorzystać język naturalny we współpracy z AI i narzędziami cyfrowymi;
- Zdobędziesz i rozwiniesz kompetencje przyszłości;
- Weźmiesz udział w warsztatach, seminariach i sesjach mentoringowych prowadzonych przez wybitnych naukowców oraz doświadczonych specjalistów, menedżerów i praktyków z branży;
- Zdobędziesz użyteczną wiedzę i nauczysz się jej zastosowania w realnych projektach;
- Będziesz potrafić świadomie i bezpiecznie korzystać z technologii oraz analizować jej wpływ społeczny, etyczny i biznesowy;
- Dołączysz do pierwszego w Polsce programu integrującego media, psychologię, technologię i biznes.
Program studiów
Blok tematyczny
Podstawy technologii i twórczości cyfrowej
Człowiek wobec technologii. Aspekty społeczne i technologiczne
Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
Interdyscyplinarne zastosowania AI w twórczości
Wstęp do programowania – kod jako tworzywo
Psychologiczne aspekty wpływu technologii na proces twórczy
Semantyka ogólna – język, myśl i znaczenie w komunikacji człowiek-maszyna
Blok tematyczny
Technologie i metodyki badawcze w procesie twórczym
Programowanie językiem naturalnym i technologie generatywne w twórczości cyfrowej
Analiza i wizualizacja danych
Blok tematyczny
Technologia i prawo w twórczości oraz w biznesie
Transformacja cyfrowa w biznesie
Prawne, biznesowe i etyczne aspekty zastosowania algorytmów
Cybersecurity w świecie AI – jak funkcjonować i świadomie zarządzać bezpieczeństwem swoich danych
Monetyzacja treści – efektywne modele biznesowe bazujące na treściach cyfrowych
Krytyczna analiza technologii – polityczność technologii sztucznej inteligencji, władza i dystrybucja rzeczywistości
Blok tematyczny
Cyfrowe narzędzia i praktyka twórcza
Praktyczne konteksty zastosowania algorytmów
User-centric content design
Technologia w warsztacie dziennikarskim i obszarze content creation
Analiza i optymalizacja treści cyfrowych
Blok tematyczny
Innowacje i monetyzacja w twórczości cyfrowej
Etyczne aspekty innowacji technologicznych: wyzwania, rozwiązania i ryzyka społeczne
AI w sztukach audiowizualnych
Podstawy data science
Cyber awangarda w sztuce
Blok tematyczny
Komercjalizacja twórczości cyfrowej
Rola AI w monetyzacji treści
Twój pierwszy startup AI
Storytelling oparty na danych
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 223 godziny dydaktycznych zajęć w formie wykładów i warsztatów. Zjazdy odbywają się co 2 tygodnie w weekendy.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w budynku Uniwersytetu SWPS lub w innym wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecności na zajęciach
- Zaliczenie portfolio z zadaniami w ramach poszczególnych bloków
- Udział w pracy grupowej nad projektami końcowymi i w obronie projektu
Słuchacze przez cały czas trwania studiów pracują nad projektami końcowymi w ramach stałych grup i przy wsparciu mentora spośród wykładowców, który ją wspiera i prowadzi dydaktycznie.
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Zajęcia prowadzą doświadczeni, uznani praktycy oraz wybitni akademicy z branż mediów, psychologii, technologii i biznesu. Ta wyjątkowa kadra zainspiruje słuchaczy do poszukiwania i wdrażania innowacji, wesprze w rozwoju umiejętności liderskich oraz nauczy, jak korzystać z potencjału najnowszych technologii.
Kierowniczka merytoryczna kierunku
-
drMichał Bonidrpierwszy minister ds. cyfryzacji w Europie Środkowo-Wschodniej, twórca Raportu Polska 2030
-
drPaweł Kowalskidrradca prawny, specjalizuje się w dziedzinie prawa Unii Europejskiej i prawa medycznego, specjalista z zakresu prawa sztucznej inteligencji
-
drMichał Nowakowskidrradca prawny, wykładowca, ekspert w dziedzinie Responsible & Trustworthy AI, przewodniczący sekcji AI przy Polskim Towarzystwie Informatycznym
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, dotychczasowe doświadczenie zawodowe, ankieta oraz rozmowa kwalifikacyjna. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- skan/zdjęcie dyplomu ukończenia uczelni wyższej (wykształcenie wyższe humanistyczne, z zakresu nauk społecznych i/lub ekonomicznych)
- CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego, w tym z min. 2-letnim doświadczeniem w pracy w dziedzinach związanych z mediami, marketingiem, projektowaniem, zarządzaniem, analizą danych czy technologią
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia uczelni wyższej oraz CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego. Kolejnym etapem będzie wypełnienie ankiety online, przesłanej przez biuro studiów podyplomowych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne.
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej
Koordynator kierunku skontaktuje się z Tobą w celu umówienia terminu spotkania.
Uwaga!
- Forma i tematyka rozmowy zależą od specyfiki danego kierunku.
- O szczegóły dopytaj w Biurze CSPiS.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona.
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, dotychczasowe doświadczenie zawodowe, ankieta oraz pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 080 PLN | 10 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 5 150 PLN | 10 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 9 900 PLN | 9 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.