O studiach
To pierwsze w Polsce i nowatorskie w skali międzynarodowej studia podyplomowe na temat zarządzania różnorodnością, inkluzywnej rekrutacji i budowania kultury włączenia osób neuroatypowych.
Koncentrujemy się na redukowaniu barier oraz wykorzystywaniu mocnych stron osób w spektrum autyzmu, z ADHD, dysleksją, zespołem Tourette’a czy dyspraksją, które często postrzegane są głównie przez pryzmat swoich ograniczeń. Pokazujemy, jak rekrutować osoby neuroatypowe w oparciu o ich unikatowy potencjał. Jak budować różnorodne zespoły i efektywnie nimi zarządzać, zwiększając ich produktywność i kreatywność.
Słuchacze uczą się projektować środowisko włączające, uwzględniając organizację pracy, przestrzeni oraz komunikacji, a także zarządzanie konfliktem. Włączamy obszar neuroróżnorodności do strategii diversity, equity & inclusion firmy, aby budować inkluzywną kulturę organizacyjną.
Więcej informacji o studiach
Skupiamy się mocnych stronach osób neuroatypowych, takich jak kreatywność, myślenie analityczne czy wyobraźnia wzrokowo-przestrzenna. Różnice w sposobie myślenia, odczuwania i działania mogą stanowić potencjał, który właściwie wykorzystany prowadzi do lepszego funkcjonowania społeczeństwa, w tym firm i organizacji.
Korporacje coraz częściej doceniają neuroróżnorodność, korzystając ze szczególnych talentów i umiejętności osób atypowych dla osiągania przewagi konkurencyjnej. Najnowsze badania pokazują, że osoby te w pewnych zadaniach mogą być wielokrotnie bardziej produktywne od neurotypowych osób pracujących. Często są również autorami i autorkami innowacji, genialnymi koderami i koderkami, testerami i testerkami gier, projektantami i projektantkami rozwiązań funkcjonalnych.
Neuroróżnorodność odnosi się do różnorodności w ludzkim poznaniu, która jest zjawiskiem naturalnym. Stosowanie tej koncepcji w miejscu pracy rewolucjonizuje nasze myślenie o rekrutacji, organizacji pracy i zarządzaniu zespołami. Czytaj więcej
Katarzyna Modlińska
Współautorka programu studiów
Neuroróżnorodność odnosi się do różnorodności w ludzkim poznaniu, która jest zjawiskiem naturalnym. Stosowanie tej koncepcji w miejscu pracy rewolucjonizuje nasze myślenie o rekrutacji, organizacji pracy i zarządzaniu zespołami. Neuroróżnorodność pozwala największym międzynarodowym firmom, takim jak EY, SAP, JP Morgan czy Microsoft, zwiększać produktywność, innowacyjność i konkurencyjność, przy jednoczesnym budowaniu środowiska pracy, w którym różne rodzaje umysłów mogą się uzupełniać i korzystać ze swojego potencjału.
Współautorka programu studiów
Największe międzynarodowe firmy, takie jak EY, SAP, JP Morgan czy Microsoft zwiększają swoją produktywność, innowacyjność i konkurencyjność poprzez budowanie środowiska pracy, w którym różne rodzaje umysłów mogą się uzupełniać i korzystać ze swojego potencjału. Czytaj więcej
dr Michał Tomczak
Współautor programu studiów
Neuroróżnorodność odnosi się do różnorodności w ludzkim poznaniu, która jest zjawiskiem naturalnym. Stosowanie tej koncepcji w miejscu pracy rewolucjonizuje nasze myślenie o rekrutacji, organizacji pracy i zarządzaniu zespołami. Neuroróżnorodność pozwala największym międzynarodowym firmom, takim jak EY, SAP, JP Morgan czy Microsoft, zwiększać produktywność, innowacyjność i konkurencyjność, przy jednoczesnym budowaniu środowiska pracy, w którym różne rodzaje umysłów mogą się uzupełniać i korzystać ze swojego potencjału.
Współautor programu studiów
Partner i autor koncepcji kierunku
Fundacja Atypika jest głównym partnerem Uniwersytetu SWPS, a także inicjatorem i autorem programu studiów “Neuroróżnorodność w miejscu pracy - inkluzywna rekrutacja i zarządzanie”.
Fundacja promuje neuroróżnorodność, czyli wiedzę o potencjale i wartości osób atypowych (inaczej neuroatypowych). Osoby atypowe odbierane są jako niepasujące do powszechnej definicji „normalności”, często postrzegane wyłącznie w kontekście trudności psychicznych związanych z takimi diagnozami medycznymi jak: ADHD, spektrum autyzmu, dysleksja, dyspraksja czy zespół Tourette’a.
Jako Fundacja dążymy do zmian systemowych w edukacji szkolnej i miejscu pracy oraz upowszechnianiu idei neuroróżnorodności w społeczeństwie.
Więcej informacji na stronie: atypika.org
Czy to studia dla ciebie?
Zapraszamy wszystkich, którzy chcą poszerzyć wiedzę, rozwinąć umiejętności, poznać dobre praktyki i sprawdzone rozwiązania w budowaniu kultury włączającej osoby neuroatypowe w pracowniczy cykl życia.
Studia kierujemy przede wszystkim do osób, które na co dzień pracują w organizacjach biznesowych, administracji publicznej czy trzecim sektorze.
- DE&I officers
- osób tworzących kulturę inkluzywną
- osób zaufania w organizacji
- osób na stanowisku buddy w firmie
- osób wdrażających onboarding
- rzeczniczek i rzeczników ds. etyki
- osób związanych z HR
- hiring managers
- HR business partners
- osób odpowiedzialnych za rekrutację
- osób odpowiedzialnych za CSR
- osób odpowiedzialnych za komunikację
- menedżerek i menedżerów
- liderek i liderów zespołów
Dlaczego warto?
- Ukończysz nowatorski kierunek studiów, który kształci pracowników przyszłości
- Odkryjesz potencjał, jaki tkwi w pracownikach atypowych
- Zdobędziesz wiedzę, która pozwoli budować kulturę inkluzywną w Twoim miejscu pracy
- Poznasz perspektywę osób neuroatypowych podczas warsztatów imersyjnych
- Poznasz know what i know how
Sprawdź więcej powodów, dla których warto studiować
- Ukończysz nowatorski kierunek studiów, który kształci pracowników przyszłości
To pierwsze w Polsce i nowatorskie w skali międzynarodowej studia z zakresu diversity, equity, inclusion, czyli budowania kultury różnorodności, równości i włączenia dla osób neuroatypowych w organizacji. - Poznasz perspektywę osób neuroatypowych podczas warsztatów imersyjnych
Dostarczamy narzędzia i metody edukacyjne, które pomogą spojrzeć na kwestię zatrudnienia z perspektywy osób neuroatypowych. Organizujemy również warsztaty komunikacyjne, wystąpienia przedstawicieli i przedstawicielek biznesu z Polski i zagranicy. - Poznasz know what i know how podczas studyjnych wizyt w firmach realizujących dobre praktyki w zakresie neuroróżnorodności
Program studiów
Blok tematyczny
Wprowadzenie do neuroróżnorodności
Przedmiot
Wprowadzenie do neuroróżnorodności w miejscu pracy
Przedmiot
Neuroróżnorodność: nowe spojrzenie na różnice indywidualne
Przedmiot
Społeczne i kulturowe aspekty neuroróżnorodności
Przedmiot
Neuroróżnorodność z perspektywy biologicznej
Blok tematyczny
Neuromniejszości
Przedmiot
Uwaga i funkcje wykonawcze
zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi
Przedmiot
Kontrola emocji
zespół Tourette’a, zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne
Przedmiot
Komunikacja i umiejętności społeczne
spektrum autyzmu i nie tylko
Przedmiot
Sprawność ruchowa i manualna
rozwojowe zaburzenie koordynacji i dysgrafia
Przedmiot
Czytanie i liczenie
dysleksja i dyskalkulia
Przedmiot
Wrażliwość sensoryczna
atypowe przetwarzanie sensoryczne i wysoka wrażliwość
Przedmiot
Zdrowie i zaburzenia psychiczne a neuroróżnorodność
Blok tematyczny
Wsparcie osób neuroatypowych w miejscu pracy
Przedmiot
Projektowanie uniwersalne w zatrudnieniu
Przedmiot
Równe traktowanie i przeciwdziałanie dyskryminacji w miejscu pracy ze względu na niepełnosprawność i stan zdrowia
Przedmiot
Zatrudnienie wspomagane w procesie aktywizacji zawodowej
Przedmiot
Nowe spojrzenie na politykę personalną i procesy rekrutacyjne
Przedmiot
Adaptacje w miejscu pracy i technologie wspomagające
Przedmiot
Projektowanie inkluzywnej przestrzeni pracy
Przedmiot
Komunikacja i zarządzanie w różnorodnym zespole
Przedmiot
Zarządzanie konfliktem w różnorodnym zespole
Przedmiot
Wskaźniki i pomiar neuroróżnorodności i kultury włączającej w organizacji
Wirtualne wizyty studyjne
Blok tematyczny
Projekt dostępnościowy
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 202 godziny dydaktyczne zajęć w formie warsztatów, seminariów i wykładów. Zjazdy odbywają się w weekendy, maksymalnie dwa razy w miesiącu.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że niektóre zjazdy realizowane są online, a pozostałe odbywają się stacjonarnie. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Zaliczenie poszczególnych zajęć
- Projekt dostępnościowy pisany w grupach pod opieką jednego z wykładowców
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Osoby prowadzące zajęcia są specjalistkami i specjalistami w swoich dziedzinach, nastawionymi na praktyczny wymiar przekazywanych treści. To samorzeczniczki i samorzecznicy, osoby zajmujące się naukowo zagadnieniami neuroróżnorodności, m.in. z zakresu psychologii, psychiatrii, zarządzania i urbanistyki, jak również osoby pracujące w największych organizacjach polskiego biznesu oraz aktywistki i aktywiści na rzecz ruchu neuroróżnorodności.
Kierowniczka kierunku i współautorzy programu studiów
-
dr hab. n. med.Ewa Ferensztajn-Rochowiakdr hab. n. med.lekarz psychiatra, kierowniczka pracowni zaburzeń afektywnych
-
drJoanna Szulcdrwykładowczyni, szkoleniowiec, specjalizuje się w problematyce zarządzania neuroróżnorodnością
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz pozytywny wynik rozmowy wstępnej. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
- CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz CV ze szczegółowym uwzględnieniem dotychczasowego doświadczenia zawodowego.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej
Koordynator kierunku skontaktuje się z Tobą w celu umówienia terminu spotkania.
Uwaga!
- Forma i tematyka rozmowy zależą od specyfiki danego kierunku.
- O szczegóły dopytaj w Biurze CSPiS.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 880 PLN | 8 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 4 150 PLN | 8 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 7 900 PLN | 7 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.