dr
Adam Kowalik
Instytut Nauk Społecznych
Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych w Warszawie
kierownik Katedry Zarządzania
Dla mediów
Profil naukowy
Menedżer, doradca, analityk i trener z 20-letnim doświadczeniem zawodowym w Polsce i zagranicą. Specjalizuje się w strategii konkurowania firm, wywiadzie biznesowym, rozwoju biznesu, zarządzaniu produktem, edukacji menedżerskiej. Pracował dla kadry zarządzającej kilkudziesięciu największych polskich firm z różnych branż.
Od kilku lat prowadzi własną praktykę doradczą – OUTSMART. Wcześniej pracował w firmie doradczej EY jako dyrektor odpowiedzialny za zespół strategicznego wywiadu rynkowego (2006–2016). Karierę rozpoczynał w Plus GSM, gdzie zajmował się zarządzaniem wiedzą (2001–2006).
Na Uniwersytecie SWPS pracuje od 2018 r. jako adiunkt. Pełnił rolę koordynatora kierunku zarządzanie i przywództwo oraz kierownika Katedry Zarządzania. Posiada doświadczenie w tworzeniu programów studiów oraz programów rozwojowych dla kadry zarządzającej.
Swoją wiedzą dzieli się na międzynarodowych konferencjach. W ramach wolontariatu zawodowego założył w 2012 r. polski oddział stowarzyszenia Strategic & Competitive Intelligence Professionals, któremu przewodniczył do 2015 r.
Stopień magistra i następnie doktora uzyskał w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada licencję detektywa. Jest biegłym sądowym w dziedzinie zarządzania ryzykiem gospodarczym. Był stypendystą programów Fulbright w USA i CEMS w Norwegii.
Dla mediów
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Informacja prasowa
- Nagrody i wyróżnienia
- Strefa Zarządzania
- Uczenie przez doświadczanie. Dlaczego potrzebujemy active learning?
- System wczesnego ostrzegania – jaką rolę pełni w firmie – dr Adam Kowalik
- Stres w pracy – jak go opanować? – Sławomir Prusakowski
- Siła danych, kontra moc emocji - co pomaga w rozwoju przedsiębiorstwa? Przemysław Schmidt
- Rynkowe rewolucje, a zarządzanie - jak wykorzystać okazję? Jacek Siwiński (Velux)
- Psychologia cen – jak wpływać na decyzje zakupowe klientów?
- O misji i wyzwaniach pracy w NGO - Paweł Łukasiak (Akademia Rozwoju Filantropii)
- Networking – jak i po co przełamywać bariery? – Katarzyna Wierzbowska (SPK)
- Myśl agresywnie. Czego analityk biznesowy może nauczyć się od analityka CIA?
- Najczęstsze błędy, jakie popełniamy w networkingu
- Ludzie i ich emocje w procesach zarządczych, czyli kultura organizacji. Janusz Górski (DB Schenker)
- Kobieta w biznesie - o przełamywaniu patriarchalnego systemu w zarządzaniu. Kasia Wierzbowska (SPK)
- Jak zmotywować do pracy siebie i innych? – dr Ewa Jarczewska-Gerc
- Jak nauczyć się być liderem? – Zofia Dzik (PKP CARGO, CCC)
- Dlaczego zysk, to nie wszystko? Zarządzanie w służbie idei. Piotr Voelkel (VOX, Uniwersytet SWPS)
- Wypalenie zawodowe – jak sobie z nim radzić? – Mateusz Banaszkiewicz
- Wykłady i spotkania