dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
Alicja Grochowska
Wydział Psychologii w Warszawie
profesor uczelni w Katedrze Psychologii Ekonomicznej i Biznesu
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dla mediów
Profil naukowy
Psycholog. Zajmuje się psychologicznymi mechanizmami działania reklamy. Bada struktury reklamy i powiązania pomiędzy jej elementami, mechanizmami zniekształceń pamięciowych a emocjami w reklamie oraz ich znaczeniem w tworzeniu skutecznych przekazów.
Autorka publikacji na temat psychologicznych mechanizmów reklamy i konstruowania skutecznych przekazów marketingowych oraz reklamowych, w tym książki „Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie” (2009). Redaktorka i współautorka wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych w takich czasopismach, jak: „Advances in Consumer Research”, „Przegląd Psychologiczny” oraz „Marketing i Rynek”. Należy do Association for Consumer Research i American Academy of Advertising.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu procesów poznawczych, motywacji i emocji w marketingu oraz wpływu społecznego w zachowaniach konsumenckich.
Dla mediów
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Blog popularnonaukowy
- Informacja prasowa
- Wykłady i spotkania
Materiały Wideo
Marka i miasto Warszawa, badania, nauka, rozwój
.Materiały Audio
Kim jest świadomy konsument?
Jak wpływa na nas robienie zakupów?
Sztuczki marketingowe w sklepach
Wczesne kampanie świąteczne w sklepach