O studiach
Studia z psychologii sprzedaży stanowią doskonałę okazję do rozwoju praktycznych umiejętności handlowych, dlatego jest to świetny kierunek dla pracowników działów sprzedaży i obsługi klienta, menedżerów sprzedaży, freelancerów i początkujących przedsiębiorców.
Program jest dostosowany do obecnych potrzeb rynku. Nasi słuchacze poznają psychologiczne mechanizmy sprzedaży i skuteczne strategie pozyskiwania klientów, uczą się prowadzić działalność i zarządzać zasobami ludzkimi, uczestniczą w intensywnych warsztatach, analizują rzeczywiste przypadki biznesowe i realizują projekty wdrożeniowe.
Absolwenci tego kierunku to niekwestionowani eksperci w sprzedaży, którzy znakomicie rozumieją psychologię konsumenta, potrafią zbudować silną markę osobistą i są biegli w sztuce negocjacji, a ich umiejętności przekładają się na wymierne efekty.
Więcej informacji o studiach
Nasze studia skupiają się na trzech perspektywach w procesie sprzedaży:
- perspektywa klienta – psychologia konsumenta, decyzje zakupowe, komunikacja, negocjacje, specyfika kulturowa
- perspektywa organizacji – efektywność sprzedaży, model biznesowy, strategia, budowanie zespołu sprzedażowego, zarządzanie zespołem, egzekwowanie wyników, systemy motywacyjne, coaching, rekrutacja i selekcja pracowników
- perspektywa handlowca – techniki sprzedaży, budowanie marki osobistej, zarządzanie stresem, kompetencje społeczne
Dziś bez względu na to, czy pracujemy na własny rachunek, czy dla dużej korporacji, każdy z nas coś sprzedaje – w szerokim znaczeniu tego słowa, próbując przekonywać do czegoś i wywierać wpływ na działania innych. Czytaj więcej
Marek Gliwny, MBA
Kierownik merytoryczny kierunku
Zgodnie z danymi Eurostatu z 2018 roku ponad 16% łącznej liczby zatrudnionych w Unii Europejskiej stanowią pracownicy sektora usług i sprzedaży. Gdyby do tej liczby dodać przynajmniej część z 20% ogółu zatrudnionych, którą stanowi grupa specjalistów, i 10% osób, które wspierają sprzedawców, okazałoby się, że ogromna część osób zawodowo czynnych związana jest w taki czy inny sposób ze sprzedażą. To jednak nie wszystko. Dziś bez względu na to, czy pracujemy na własny rachunek, czy dla dużej korporacji, każdy z nas coś sprzedaje – w szerokim znaczeniu tego słowa, próbując przekonywać do czegoś i wywierać wpływ na działania innych. Nie tylko przedsiębiorcy, ale także lekarze, prawnicy i psychologowie zabiegają o nowych klientów. Autorzy książek – o czytelników. Uczelnie – o nowych studentów. Naukowcy – o inwestorów i sponsorów. Celebryci – o fanów. Szefowie – o zaangażowanych i lojalnych pracowników. Przykłady można mnożyć.
Dziś sprzedaż jest wszędzie. Zmieniła się w ostatnich latach bardziej niż przez poprzednie stulecia. Ta oparta na sztuczkach i doskonałej znajomości produktu czy usługi nie gwarantuje powodzenia w dłuższej perspektywie. Kluczem do sukcesu staje się dziś rozumienie przez sprzedawcę (każdego z nas) otoczenia rynkowego i procesów zakupowych klienta, znajomość podstaw psychologii sprzedaży, ciągły rozwój kompetencji osobistych, znajomość zagadnień z psychologii komunikacji i zarządzania zasobami ludzkimi.
Wychodząc naprzeciw takim właśnie wymaganiom współczesności, zaprosiłem do współpracy praktyków, ekspertów i doświadczonych trenerów biznesu. Wspólnie przygotowaliśmy program studiów na kierunku psychologia w sprzedaży, obejmujący zestaw wiedzy i umiejętności niezbędny osobom związanym z szeroko pojętą sprzedażą.
Kierownik merytoryczny kierunku
Czy to studia dla ciebie?
Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane wykorzystywaniem psychologii w sprzedaży.
To oferta skierowana przede wszystkim do:
- pracowników działów sprzedaży
- pracowników działów marketingu
- menedżerów sprzedaży
- handlowców
- przedsiębiorców
- właścicieli firm
- kadry zarządzającej
- pracowników obsługi klienta
- HR Business Partnerów
- Key Account Managerów
- doradców klientów
- osób, które chcą założyć własną działalność
Dlaczego warto?
- Stosując skuteczne techniki komunikacji, negocjacji i wywierania wpływu, łatwiej przekonasz klientów do zakupu produktów lub usług.
- Dzięki znajomości psychologii konsumenta będziesz lepiej rozumieć potrzeby i preferencje klientów oraz budować z nimi bardziej osobiste relacje.
- Dowiesz się, jak przygotować efektywne prezentacje sprzedażowe.
- Rozwiniesz kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną i umiejętność zarządzania stresem, co przyda ci się w sytuacjach biznesowych.
- Zaczniesz lepiej zarządzać działalnością, w tym zasobami ludzkimi. Zbudujesz sprawny zespół sprzedażowy i efektywnie nim pokierujesz.
- Skorzystasz z doświadczenia profesjonalistów, a dzięki studiom przypadków poznasz najczęściej popełniane błędy w sprzedaży.
- Weźmiesz udział w konsultacjach online z wykładowcami.
Program studiów
Blok tematyczny
Podstawy psychologii sprzedaży:
Psychologia wywierania wpływu w procesie sprzedaży
Radzenie sobie ze stresem i zarządzanie energią
Inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne w procesie sprzedaży
Wybrane zagadnienia współczesnej psychologii związane ze sprzedażą
Blok tematyczny
Rozwój kompetencji osobistych w sprzedaży:
Praca w kierunku bycia lepszym sprzedawcą z zastosowaniem narzędzi coachingowych
Przygotowanie angażującej prezentacji i wystąpienia publiczne
Storyteling w biznesie – sztuka opowieści w sprzedaży
Personal branding w sprzedaży – media społecznościowe a budowanie marki osobistej
ABC handlowca czyli doskonalenie umiejętności sprzedażowych
Blok tematyczny
Wybrane zagadnienia psychologii komunikacji w sprzedaży:
Psychologia komunikacji i negocjacji z klientem - budowanie zaufania i relacji
Psychologia podejmowania decyzji zakupowych przez klientów
Klienci z rożnych stron świata - międzykulturowość a proces sprzedaży
Blok tematyczny
Elementy zarządzania zasobami ludzkimi:
Motywacja i jej wpływ na skuteczność działania sprzedawców
Umiejętności coachingowe szefa sprzedaży
Rekrutacja i selekcja w oparciu o narzędzia psychologiczne
Budowanie efektywnych zespołów – rekrutacja i zarządzanie talentami w zespole sprzedażowym
Przywództwo w sprzedaży
Blok tematyczny
Wybrane kompetencje biznesowe w pracy sprzedawcy:
Business acumen – tworzenie wartości dodanej dla klienta w oparciu o model biznesowy i strategię sprzedażową oraz o znajomość podstaw oceny kondycji finansowej klienta
Od aktywności do wyników biznesowych – planowanie i zarządzanie sprzedażą
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 180 godzin dydaktycznych. Zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie w soboty i niedziele.
Studia realizowane są w formule online.
Warunki zaliczenia
- obecność na min. 80 proc. zajęć
- pozytywna ocena projektu zaliczeniowego
- zaliczenie testów z wybranych przedmiotów
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Zajęcia prowadzą doświadczeni praktycy biznesu, menedżerowie, trenerzy, coachowie, mentorzy i psychologowie.
Kierownik merytoryczny kierunku
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 680 PLN | 6 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 3 150 PLN | 6 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 5 900 PLN | 5 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.