Opis kierunku
Czego uczymy
Studia przygotowują w sposób praktyczny do pracy w mediach i z wykorzystaniem mediów. Studenci uczą się dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego. Dowiadują się, jak tworzyć różnorodne przekazy medialne, poznają specyfikę mediów i rządzące nimi mechanizmy, opanowują warsztat nowoczesnego dziennikarza wykorzystującego najnowsze technologie. Zdobywają wiedzę, jak w praktyce dziennikarskiej kreować markę osobistą, a także czym jest dziennikarstwo specjalistyczne, w tym dziennikarstwo śledcze i ekonomiczne.
Adresaci kierunku
To atrakcyjny kierunek dla kandydatów, którzy już od pierwszych lat studiów chcą mieć kontakt z zawodem i zdobywać doświadczenie w mediach i dziedzinach pokrewnych, na przykład przy projektach internetowych lub w public relations. Osób dociekliwych, z wysoko rozwiniętym zmysłem analitycznym, o wszechstronnych zainteresowaniach. Pasjonatów mediów, interesujących się nowymi technologiami i ich wpływem na różne sfery życia społecznego.
Studia w dwóch formach – stacjonarnej i niestacjonarnej
Wybierz formę odpowiednią dla siebie
Organizacja studiów łączy zajęcia stacjonarne w kampusie z zajęciami zdalnymi. Jest to rozwiązanie, które zostało z powodzeniem wdrożone w naszej uczelni w latach pandemii i jest odpowiedzią na oczekiwania wielu kandydatów i kandydatek na studia.
Na studiach stacjonarnych niemal wszystkie zajęcia odbywają się w uczelni. Zajęcia zdalne prowadzone w czasie rzeczywistym oraz zajęcia e-learningowe mogą pełnić rolę wspierającą.
Na studiach niestacjonarnych oferujemy większy wymiar zajęć zdalnych. Spotkania online wzbogacają i urozmaicają program o nowoczesne narzędzia i metody dydaktyczne. Terminy zjazdów online podawane są z góry na cały rok. Zaliczenia i egzaminy na koniec każdego semestru przeprowadzane są w budynku, z osobistym udziałem studentów i studentek. Na każdym roku studiów ponad połowa zjazdów odbywa się w formie stacjonarnej, a reszta online.
W najbliższym roku akademickim w każdym semestrze będzie 8 zjazdów podstawowych, z czego 3 zjazdy odbędą się zdalnie.
Specjalności
Co oferujemy
Na studiach I stopnia oferujemy następujące specjalności:
-
Kreowanie wizerunku osób i firm
Studenci zdobywają wiedzę niezbędną do kreowania wizerunku osób i instytucji w mediach. W sposób praktyczny (case studies, opisy sytuacji, wykłady interaktywne) uczą się, jak zarządzać wizerunkiem w różnych kanałach komunikacji oraz badać skuteczność prowadzonych działań. Poznają tajniki komunikacji w sytuacjach kryzysowych oraz techniki wpływania na opinię publiczną. Absolwenci znajdują zatrudnienie w działach PR, w agencjach doradztwa personalnego, agencjach brandingowych, projektowych, jako doradcy osób publicznych.
-
Public Relations
Studenci zdobywają wiedzę oraz kompetencje niezbędne do planowania i realizowania strategii komunikowania się organizacji z otoczeniem. Zgłębiają tajniki PR korporacyjnego i produktowego, społecznego zaangażowania korporacji (CSR), komunikacji wewnętrznej i organizacji eventów. Poznają zasady efektywnej komunikacji z dziennikarzami (media relations). Analizują najciekawsze kampanie medialne w Polsce i na świecie. Absolwenci podejmują pracę jako specjaliści w działach PR, rzecznicy prasowi, organizatorzy wydarzeń specjalnych.
-
Komunikacja marketingowa w mediach cyfrowych
Studenci uczą się tworzyć angażujące, skuteczne i atrakcyjne materiały internetowe (content marketing). Pod okiem praktyków poznają zaawansowane strategie marketingowe oraz narzędzia e-commerce niezbędne do ich realizacji i oceny skuteczności. Na podstawie konkretnych przypadków dowiadują się, czym jest PR internetowy oraz jak wykorzystać jego potencjał do budowania świadomości marki w Internecie. Specjalizacja przygotowuje do pracy w mediach internetowych, agencjach interaktywnych, domach mediowych oraz do prowadzenia własnej działalności w branży e-biznes.
Atuty kierunku
Dlaczego warto
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Absolwenci studiów dziennikarskich znajdują zatrudnienie w mediach, firmach konsultingowych i public relations, działach reklamy i promocji, ośrodkach badań społecznych, domach mediowych, social mediach. Często zakładają własne firmy: agencje reklamowe, kreatywne i brandingowe.
Wielu z nich rozpoczyna pracę już w trakcie studiów – najlepsi i najbardziej zaangażowani są zatrudniani w firmach, z których pochodzą eksperci prowadzący zajęcia. Już studenci pierwszego roku podpisują umowy o pracę w najlepszych mediach.
Partnerzy kierunku
Z kim współpracujemy
Współpracują z nami
Byłam przez wiele lat dziennikarką radiową, pracowałam w gazecie, a od kilkunastu lat tworzę programy telewizyjne. Wymyśliłam i wprowadziłam na rynek kilka formatów publicystycznych: „Tak czy nie”, „Skandalistów”, „Politykę na ostro”. W tej chwili w telewizji Polsat News prowadzę „Debatę dnia” – codzienny autorski program z udziałem polityków i ekspertów. Rozmowa, stawianie pytań i uzyskiwanie odpowiedzi – to mój żywioł. Z grupą medialną Polsat jestem związana od 2008 roku, czyli od startu Polsat News. Miałam wielkie szczęście współtworzyć tę stację od początku. To niepowtarzalne doświadczenie zawodowe. Jest ich zresztą więcej. Pierwszym było budowanie radia w czasach przełomu – gdy dopiero powstawały wolne media i uczyliśmy się zawodu od największych. To był drogowskaz na długie lata.
Dziś wielką satysfakcję przynosi mi także praca ze studentami – możliwość przekazywania doświadczeń zawodowych i wymiana energii. Powtarzam im, że dziennikarstwo nie jest dla ludzi, którzy kochają spokój, ale zapewnia gigantyczny bonus: możliwość wpływu na otaczający świat.
Od ponad 20 lat działam w obszarze komunikacji i wizerunku. Jestem strateżką i doradczynią biznesową i medialną. Projektuję i wdrażam rozwiązania z obszaru komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Realizowałam projekty w takich firmach, jak: Allegro, Bayer, Microsoft, Enea SA czy Narodowe Centrum Badań Jądrowych. Jestem ekspertką Organizacji Narodów Zjednoczonych, gdzie stworzyłam i wdrażam Standard Etycznej i Odpowiedzialnej Komunikacji w Biznesie. Projekty związane z PR prowadzę dla firm, organizacji oraz osób publicznych. Zajmuję się także szkoleniami i warsztatami dla biznesu z zarządzania informacją oraz budowania marki. Studentom dziennikarstwa chcę przekazać, że komunikacja i narzędzia do zarządzania nią są uniwersalne, dają wiele możliwości wykorzystania i sprawdzają się w wielu obszarach. Warto umieć się nimi posługiwać, ponieważ przydają się zarówno w dużych firmach, jak i małych organizacjach, a także przy budowaniu własnej marki. Podczas pracy ze studentami stawiam na praktykę i kreatywność jako najważniejsze aspekty pracy z komunikacją niezależnie od jej formy.
Od ponad 10 lat pracuję w komunikacji. Swoje doświadczenie rozwijałam w branżach medialnej, turystycznej, wydawniczej i w trzecim sektorze. Od 2021 r. jestem PR managerką Igi Świątek. Oznacza to pracę na rodzimym rynku, a także globalnie. Różnorodność moich doświadczeń gwarantuje dużą elastyczność w przekładaniu teorii komunikacji na praktykę. Skutecznie pomagam klientom i studentom chcącym rozwijać się w różnych branżach, nie mówiąc o kopalni case studies i rozumieniu wyzwań wielu sektorów.
Pracę w zawodzie rozpoczęłam jeszcze na studiach dziennych, dlatego wiem, jak ważna jest praktyka i jakie wyzwania stoją przed studentami, którzy chcą łączyć naukę ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego. Swoją wiedzę i kompetencje w obszarach personal brandingu, komunikacji czy tworzenia skutecznych treści wykorzystywałam dwutorowo: w pracy dla firm i klientów, a także budując własną ścieżkę kariery. Praca w branży PR i komunikacji daje możliwość wykorzystania swoich predyspozycji do tego, aby zmieniać na lepsze nasze otoczenie.
Zespół
Z kim będziesz
współpracował
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- zdany egzamin maturalny
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
- wstęp wolny, o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2024-2025(PDF, 640 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2024-2025 (PDF, 193 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2024-2025 (PDF, 370 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2024-2025 (PDF, 273 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2024-2025 (PDF, 258 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 153 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
- Dokumenty poświadczające znajomość języków obcych 2024-2025 (PDF, 167 KB)
- Dokumenty zagraniczne potwierdzające wykształcenie umożliwiające studia na Uniwersytecie SWPS(PDF, 978 KB)
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2024/2025 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 395 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 6 865 PLN |
Zapłać całość | 13 200 PLN |
Zostańmy w kontakcie
Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.