O studiach
Nasi słuchacze zdobywają wiedzę i kompetencje z zakresu prowadzenia mediacji i negocjacji, a także kształcą umiejętności interpersonalne przydatne podczas rozwiązywania konfliktów.
Poznają zagadnienia z psychologii konfliktu, podejmowania decyzji, prawa oraz praktyki biznesowej, dotyczące przekształcania sytuacji konfliktowych w konstruktywne rozwiązania. Przygotowują się do samodzielnego prowadzenia negocjacji i mediacji w organizacjach oraz mediacji sądowych w sprawach gospodarczych, cywilnych i pracowniczych.
Program studiów zawiera akredytowany moduł, zgodny z licencjonowanym programem w standardach Vocational Competence Akademii Bliżej. Nasi absolwenci otrzymują certyfikat ukończenia Akademii Profesjonalnego Mediatora APM ®). Mają również możliwość ubiegania się o rekomendację Ośrodka Mediacji Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Synergia a także możliwość przystąpienia do europejskiej certyfikacji zewnętrznej VCC ( Vocational Competence Certificate).
Tworzy się olbrzymie zapotrzebowanie na usługi mediacyjne, a im wcześniej mediator nabędzie odpowiednie wykształcenie i rozpocznie działalność, tym większą ma szansę na stałe wykonywanie tego potrzebnego społecznie i jednocześnie opłacalnego materialnie zawodu. Czytaj więcej
dr Jarosław Kulbat i Cezary Radomski
Kierownicy merytoryczni kierunku
Prezentowane w sferze publicznej zachowania ludzi pozwalają zaryzykować stwierdzenie, że mediatorzy i negocjatorzy powinni stanowić jedną z najliczniejszych grup zawodowych w Polsce. Widoczny brak umiejętności komunikacyjnych i brak panowania nad emocjami, rodzą kolejne konflikty. Często drobne przyczyny prowadzą do rozwoju i eskalacji sporu, który szybko swój finał odnajduje w sądzie. Powszechnym oczekiwaniem jest rozwiązanie konfliktu „czyimiś rękami". Wynika ono z nieświadomości zalet innych metod rozwiązywania sporów.
Od początku 2016 roku, sądy mają obowiązek informować strony sporu o możliwości mediacji i korzyściach z nich płynących. W przypadku sporów gospodarczych, to przede wszystkim korzyści finansowe i oszczędność czasu, w prawie pracy lub cywilnym to także możliwość zadośćuczynienia pokrzywdzonej stronie, bez konieczności ponoszenia dodatkowych konsekwencji prawnych. Tworzy się zatem olbrzymie zapotrzebowanie na usługi mediacyjne, a im wcześniej mediator nabędzie odpowiednie wykształcenie i rozpocznie działalność, tym większą ma szansę na stałe wykonywanie tego potrzebnego społecznie i jednocześnie opłacalnego materialnie zawodu.
Kierownicy merytoryczni kierunku
Czy to studia dla ciebie?
Zapraszamy wszystkich, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę lub zyskać dodatkowe kompetencje zawodowe w zakresie rozwiązywania konfliktów, prowadzenia mediacji i negocjacji. To studia dla:
- prawników,
- psychologów,
- menedżerów i pracowników HR,
- właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw i instytucji,
- pracowników pionów windykacyjnych i prawnych w przedsiębiorstwach i instytucjach
- przyszłych mediatorów, którzy chcą uzyskać status mediatora stałego sądowego.
Dlaczego warto?
- Nauczysz się zapobiegać eskalacji sporu i unikać czasochłonnych i kosztownych procesów sądowych / rozwiązań na drodze sądowej
- Ukończysz akredytowany moduł zgodny z licencjonowanym programem w standardach Vocational Competence Akademii Bliżej – otrzymasz certyfikat ukończenia Szkoły Mediacji
- Otrzymasz możliwość ubiegania się o wpis na prowadzoną przez Ośrodek Mediacji Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Synergia listę rekomendowanych mediatorów stałych, zgłaszanych do sądów na terenie kraju
- Otrzymasz możliwość przystąpienia do akredytacji zewnętrznej VCC w zawodzie mediatora, zgodnie ze standardem Vocational Competence Certificate uznawanym przez PARP
Rekomendacje naszych słuchaczy
Nasi absolwenci to osoby, które pracują w działach personalnych, biurach rekrutacji, są specjalistami HR, ich praca związana jest z zarządzaniem zasobami ludzkimi lub prawnymi aspektami dotyczącymi pracowników. Wiedzę na temat mediacji i negocjacji wykorzystują w swojej codziennej pracy.
Program studiów
Obszary zdobywanej wiedzy:
Wprowadzenie do konfliktów społecznych (9 godz.)
Konflikty – podłoże, dynamika (6 godz.)
Patologie w zachowaniach organizacyjnych a geneza konfliktów w organizacji (9 godz.)
Wpływ środowiskowy a powstawanie i przebieg konfliktów (6 godz.)
Negocjacje i dodatkowe metody rozwiązywania konfliktów (20 godz.)
Psychologia wpływu społecznego w rozwiązywaniu konfliktów (10 godz.)
Perswazja w służbie rozwiązywania konfliktów (10 godz.)
Rozwiązywanie konfliktów w zespołach pracowniczych (10 godz.)
Opór psychologiczny stron konfliktu i jego przełamywanie podczas negocjacji lub mediacji (10 godz.)
Wprowadzenie do mediacji (10 godz.)
Monolog mediatora (4 godz.)
Techniki mediacji (9 godz.)
Trening umiejętności mediacyjnych (12 godz.)
Sytuacje trudne w mediacjach (12 godz.)
Etyka w pracy mediatora (3 godz.)
Uwarunkowania mediacji w prawie gospodarczym (10 godz.)
Trening mediacji w sprawach gospodarczych i pracowniczych (10 godz.)
Podstawy prawa cywilnego dla mediatorów oraz wybrane zagadnienia mediacji cywilnych (20 godz.)
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 180 godzin zajęć dydaktycznych. Zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie, w soboty i niedziele.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 83% obecności na zajęciach
- Uzyskanie przynajmniej 60% punktów z testu wiedzy z większości zajęć (z pominięciem części zajęć z prawa, gdzie warunkiem zaliczenia jest wykonanie zadania podczas zajęć)
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Zajęcia prowadzą mediatorzy, eksperci ds. rozwiązywania konfliktów, trenerzy biznesu i organizacji – doświadczeni wykładowcy, specjaliści w swoich dziedzinach.
Kierownicy merytoryczni kierunku
-
drAnna Hełkadrpsycholog biznesu z ponad 15-letnim stażem w HR, szkoleniach oraz badaniach z zakresu psychologii ekonomicznej
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 730 PLN | 7 300 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 3 400 PLN | 6 800 PLN |
Zapłać w 1 racie | 6 400 PLN | 6 400 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Sprawdź, jak sfinansować naukę
Zostańmy w kontakcie
Zostaw nam swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących tego kierunku.
na rok akademicki 2024/2025