Kulturoznawstwo na Uniwersytecie SWPS z najwyższymi ocenami Polskiej Komisji Akredytacyjnej
Co takiego wyróżnia kulturoznawstwo na Uniwersytecie SWPS? Nasi studenci zdobywają wiedzę i kompetencje kulturowe nie tylko po to, by badać i opisywać zmieniający się świat, lecz także by inicjować i wdrażać istotne zmiany. Mają kontakt z praktykami ze świata mediów, sztuki i biznesu, którzy w trakcie zajęć chętnie sięgają po niekonwencjonalne, nowoczesne metody pracy. Nasze studia kulturoznawcze doceniła Polska Komisja Akredytacyjna, nadzorująca proces kształcenia w całym kraju, przyznając im w 2014 r. ocenę wyróżniającą. W 2022 r. PKA ponownie pozytywnie oceniła nasze kulturoznawstwo we wszystkich kryteriach, a ocena ta została wydana na najdłuższy dopuszczalny regulaminem okres.
Interdyscyplinarne studia dla twórców kultury patrzących w przyszłość
Polska Komisja Akredytacyjna to organizacja państwowa zajmująca się oceną jakości kształcenia w ramach systemu szkolnictwa wyższego. Sprawdza m.in., czy uczelnie spełniają warunki do prowadzenia studiów, weryfikuje programy nauczania, stan kadry akademickiej, infrastrukturę oraz system wsparcia studentów w procesie uczenia się, prowadzenia badań i wchodzenia na rynek pracy.
Kulturoznawstwo na Uniwersytecie SWPS spełnia wszystkie kryteria jakościowe przyjęte przez Komisję. Prezydium bardzo wysoko oceniło nowatorskie programy studiów I i II stopnia, efekty kształcenia oraz sposoby ich weryfikacji. Doceniło wybitnych dydaktyków i naukowców oraz jakość prowadzonych przez nich badań. Zwróciło także uwagę na wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia, a także na koncepcję kształcenia, która przygotowuje absolwentów do podjęcia pracy po ukończeniu studiów.
Jest to kulturoznawstwo krytyczne i zaangażowane, o którego profilu najlepiej świadczy udział pracowników w badaniach prowadzonych przez ośrodki międzywydziałowe, międzyuczelniane oraz międzynarodowe (...).
Koncepcja kształcenia na ocenianym kierunku w znacznym stopniu uwzględnia oczekiwania zawodowe na rynku pracy, dlatego studenci wyposażani są w wiedzę o ekonomicznych, prawnych i gospodarczych uwarunkowaniach sektora kreatywnego, aby po ukończeniu studiów absolwent dysponował umiejętnościami pozwalającymi mu podjąć zatrudnienie przy produkcji kulturalnej.
Na praktyczny charakter studiów kulturoznawczych na Uniwersytecie SWPS w dużym stopniu wpływają doświadczenia zawodowe naszych wykładowców, które jako eksperci zdobywają w pracy poza uczelnią, a także kontakty z pracodawcami i potencjalnymi pracodawcami stale towarzyszące procesowi kształcenia.
Kształcimy humanistów tworzących rozwiązania dla świata kultury, biznesu i trzeciego sektora
Na naszej uczelni oferujemy studia kulturoznawcze I i II stopnia.
Na kulturze współczesnej kształcimy wrażliwych i empatycznych humanistów, którzy potrafią diagnozować rzeczywistość i tworzyć efektywne rozwiązania dla świata kultury, biznesu i organizacji społecznych. To idealne studia dla osób zainteresowanych pracą w przemysłach kreatywnych, które myślą o nieszablonowej karierze zawodowej i chcą rozwijać umiejętność krytycznego myślenia i twórczego działania.
Nowatorski program kulturoznawstwa II stopnia spełni oczekiwania osób, którym zależy na zdobyciu wszechstronnych kompetencji związanych z mediami cyfrowymi i profesjonalnym przygotowaniu do pracy w mediach i kulturze. To również dobry wybór dla tych, którzy cenią sobie niezależność zawodową, chcą samodzielnie kierować swoją karierą i sprawdzić się w roli przedsiębiorcy zarządzającego własną firmą. Oferujemy im dwie ścieżki rozwoju, co pozwala dostosować program studiów do planów zawodowych.
Na specjalności media i kultura cyfrowa kształcimy humanistów, którzy są nie tylko świadomymi uczestnikami kultury, lecz także jej twórcami. Potrafią łączyć wiedzę o mediach cyfrowych i trendach kulturowych z warsztatem badawczym, dzięki któremu wykorzystują innowacyjne techniki komputerowe oraz tworzą wartościowe i unikalne treści w mediach cyfrowych.
Na specjalności menedżer, agent, producent kształcimy wysoko wyspecjalizowanych menedżerów kultury, m.in.: producentów, agentów, specjalistów w obszarze organizacji festiwali, wydarzeń artystycznych, produkcji filmowych, a także przedsiębiorców gotowych prowadzić własny biznes. Studenci uczestniczą w spotkaniach ze specjalistami z sektora kultury i przemysłów kreatywnych, poznają specyfikę branży kulturowej zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym.
School of Ideas: projektowanie innowacji to również studia kulturoznawcze oferowane na naszej uczelni. Wykorzystują praktyczną wiedzę, metody i narzędzia z różnych dyscyplin – kulturoznawstwa, socjologii, antropologii i psychologii. Wszystko po to, by wprowadzić studentów w świat pracy kreatywnej związanej z projektowaniem usług oraz procesów społecznych i biznesowych, tworzonych z myślą o człowieku i jego potrzebach. Na studiach School of Ideas kształcimy specjalistów zaopatrzonych w wiedzę humanistyczną i społeczną gotowych do diagnozowania rzeczywistości i animowania zmian w dominującym obszarze gospodarki – czyli usługach.
Zobacz pełną ofertę studiów z obszaru kulturoznawstwa
Kultura współczesna
stacjonarneKulturoznawstwo
niestacjonarneSchool of Ideas: projektowanie innowacji
kulturoznawstwo
stacjonarneSzukasz czegoś innego? Zobacz pełną ofertę studiów