O studiach
Celem studiów jest podniesienie kompetencji menedżerskich w zakresie skutecznego zarządzania w biznesie. Kierunek przygotowuje do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie każdego dnia stają przed menedżerem w organizacji. Program zajęć dotyczy praktycznych aspektów roli menedżera jako kreatora biznesu na skalę swojego zespołu, jednostki organizacyjnej, czy branży.
Słuchacze poznają zagadnienia związane z podejmowaniem decyzji biznesowych, strategią działania w sytuacjach kryzysowych, kierowaniem ludźmi i kulturą organizacyjną. Zdobywają wiedzę z zakresu motywowania i angażowania pracowników, prowadzenia negocjacji czy rozwiązywania konfliktów. Otrzymują narzędzia do zarządzania potencjałem pracowników w nieustannie zmieniającym się, silnie konkurencyjnym środowisku gospodarczym.
Zajęcia pozwalają rozwinąć osobiste kompetencje przedsiębiorców prowadzących własne firmy. Nasi absolwenci zdobywają świadomość swoich mocnych stron oraz obszarów wymagających doskonalenia. Zwiększają efektywność zarządzania zespołem, projektem, działem lub firmą. Rozumieją złożoność zachowań ludzi w organizacjach, lepiej radzą sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych wśród współpracowników. Potrafią przyciągnąć i zatrzymać w firmie najlepszych pracowników. Szybko i efektywnie analizują oraz usprawniają procesy w organizacji.
Nasi słuchacze dowiadują się, jak budować konkurencyjność firmy na rynku. Otrzymują pakiet narzędzi wspierających podejmowanie strategicznych decyzji, rozwijają kluczowe kompetencje związane z zarządzaniem zespołem, efektywną komunikacją czy prowadzeniem negocjacji. Czytaj więcej
Aleksandra Rzeźniczek
kierowniczka merytoryczna kierunku
Nasi słuchacze otrzymują pakiet narzędzi wspierających podejmowanie strategicznych decyzji w oparciu o konkretne, wymierne wskaźniki. Rozwijają również kompetencje związane z zarządzaniem zespołem, efektywną komunikacją czy prowadzeniem negocjacji. Dowiadują się, jak budować konkurencyjność firmy na rynku. Poznają prawne aspekty prowadzenia działalności biznesowej oraz zagadnienia związane z rachunkowością zarządczą i kształtowaniem strategii biznesowej w warunkach zmiennego otoczenia biznesowego.
Warunkiem dotrzymania powyższych zobowiązań jest doskonała kadra dydaktyków. Prowadzący są praktykami biznesu, jednocześnie mają wieloletnie doświadczenie w przekazywaniu wiedzy. Dzięki angażującym i ciekawym zajęciom słuchacze dowiadują się, jak rozwiązać codzienne trudności związane z zarządzaniem.
kierowniczka merytoryczna kierunku
Czy to studia dla ciebie?
Zapraszamy osoby związane z szeroko rozumianą działalnością biznesową, które chcą prowadzić i rozwijać biznes wykorzystując nowoczesne narzędzia i wiedzę z zakresu zarządzania.
To kierunek szczególnie dla:
- menedżerów niższego i średniego szczebla
- kierowników działów
- liderów zespołów
- osób, które niedawno awansowały na stanowisko menedżerskie
- osób planujących rozwój swojej kariery w kierunku zarządzania
Dlaczego warto?
- Poznasz nowoczesne trendy w zarządzaniu, narzędzia i aktualne zagadnienia, które decydują o kierunkach rozwoju w otoczeniu biznesowym pełnym cywilizacyjnych zagrożeń
- Dowiesz się jak budować własną markę jako menedżera/menedżerki. Przygotujesz się do skutecznego i opartego na świadomym, racjonalnym wyborze, podejmowania decyzji, poznasz pułapki myślenia i dowiesz się jak ich unikać
- Weźmiesz udział w zajęciach warsztatowych prowadzonych z wykorzystaniem różnorodnych metod dydaktycznych, takich jak: ćwiczenia, gry szkoleniowe, case study, prezentacje, praca w grupach i w parach, praca z kwestionariuszem, dyskusje moderowane.
- Unikniesz najczęstszych błędów popełnianych w działalności biznesowej, dzięki ukierunkowaniu na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy z zakresu wielu aspektów funkcjonowania w biznesie.
- Poznasz techniki i rozwiązania z obszaru budowania odporności psychicznej oraz możliwości radzenia sobie z sytuacjami kryzysu w kontaktach ze współpracownikami
- Wymienisz się doświadczeniem z innymi słuchaczami, co pozwoli Ci na nowo przyjrzeć się swojej firmie, a także zawrzeć znajomości, które zaprocentują w dalszej karierze zawodowej.
Program studiów
Blok tematyczny
Kompetencje współczesnego menedżera
Menedżer – budowanie i komunikowanie marki osobistej. Personal branding przywódcy
Autentyczność, czy odgrywanie roli? – aspekty budowania autorytetu i marki osobistej lidera
10 ważnych pytań w budowaniu osobistej wizji i misji
Budowanie strategii wzmacniania osobistej marki na bazie Canvas Business Model
Prezentacja i wystąpienia publiczne
Negocjacje w biznesie
Negocjacje jako proces
Formułowanie strategii w negocjacjach
Taktyki negocjacyjne
Podejmowanie decyzji i techniki decyzyjne
Dyscypliny przydatne w podejmowaniu decyzji
Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka i niepewności, jak osiągać cele w świecie VUCA
Misinformacja, Dezinformacja, Malinformacja oraz postprawda i bańka filtrująca, czyli jak podejmować decyzje w świecie zmanipulowanej informacji
Pułapki podejmowania decyzji – przykłady oraz sposoby ich unikania
Odporność psychiczna menedżera, strategie i narzędzia kontroli reakcji na stres.
Mind full vs mindful - odzyskaj kontrolę nad swoim życiem, definicja kryzysu – po czym poznać kryzys, szczególnie w kontakcie z pracownikiem
Model 4C odporności psychicznej.
Rola menedżera w sytuacji kryzysowej
Kreatywność i Design Thinking w zarządzaniu zespołem
Definiowanie pojęć i aspektów związanych z kreatywnością, innowacyjnością i twórczym rozwiązywaniem problemów
Trening kreatywności – narzędzia i sposoby korzystania z ćwiczeń w codzienności pracy z zespołem
Design Thinking – podejście, narzędzia i aspekty wykorzystywane w realizacji zadań i zarządzaniu zespołem
Blok tematyczny
Współczesne modele i strategie biznesowe
Modele i strategie biznesowe
Wprowadzenie do myślenia strategicznego – istota modelu biznesowego i strategii firmy, determinanty wyboru i elementy
Analiza strategiczna – diagnoza otoczenia organizacji, identyfikacja grup strategicznych i ich wpływ na firmę, diagnoza wewnętrzna organizacji
Projektowanie i dostarczanie wartości klientom jako kluczowy element modelu biznesowego i strategii firmy
Wdrażanie modelu i strategii biznesowej – funkcjonalne programy działania, monitoring i ewaluacja
Zarządzanie marketingowe
Marketing w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy
Elementy zarządzania marketingowego i wpływ podejścia na zarządzanie zespołem
Proces podejmowania decyzji i poziomy produktu w kontekście budowania efektu „wow” u klientów
Narzędzia komunikacji marketingowej, w tym marketing w sieci
Zrównoważony rozwój w praktyce menedżera
Miejsce i rola zagadnień zrównoważonego rozwoju w strategii przedsiębiorstwa
Ocena organizacji, jej projektów oraz zarządzania nimi z perspektywy zrównoważonego rozwoju
Korzyści płynące z wdrożenia zrównoważonego rozwoju w organizacji
Blok tematyczny
Zarządzanie zespołem
Budowanie efektywnego i zaangażowanego zespołu
Style zarządzania. Delegowanie zadań
Zarządzanie zmianą w firmie – efektywne zarządzanie w świecie VUCA – funkcjonowanie w zmiennym, niepewnym, złożonym i niejednoznacznym otoczeniu biznesowym
Zarządzanie zorientowane na rezultaty. Ocenianie efektów pracy – udzielanie informacji zwrotnej
Zarządzanie konfliktem
Psychologiczne aspekty motywowania. Motywowanie pozafinansowe w praktyce
Zarządzanie 3.0. techniki angażowania zespołu
Procesy i narzędzia HR w codzienności menadżera
HR – wsparcie dla menedżera, definiowanie zakresu działań i sposoby funkcjonowania w różnych organizacjach
Elementy cyklu życia pracownika w organizacji. Aspekty wpływu menadżera
Systemy oceny – cele, zadania, nowoczesne rozwiązania
Modele kompetencji – jak wspierają menedżera w codziennej pracy, rozwoju ludzi oraz ocenie ich pracy
Blok tematyczny
Rachunkowość zarządcza
Rola rachunkowości i sprawozdawczości finansowej
Rachunek kosztów
Budżetowanie operacyjne i kapitałowe
Controlling operacyjny i strategiczny
Sprawozdawczość zarządcza
Blok tematyczny
Zarządzanie projektem
Podstawowe pojęcia w zarządzaniu projektami
Uznane metodyki i standardy zarządzania projektami
Analiza interesariuszy projektu
Definiowanie celów projektu
Budowa struktury podziału prac
Diagram sieciowy, metoda ścieżki krytycznej, metoda łańcucha krytycznego. Zarządzanie harmonogramem.
Zarządzanie zasobami w projekcie
Zarządzanie ryzykiem w projektach
Zarządzanie komunikacją w projektach
Monitoring przebiegu realizacji projektu
Blok tematyczny
Wyzwania prawne menedżera
Menedżer w łańcuchu paragrafów - Podstawy poruszania się po kontraktach
Menedżer jako pracownik - Wybrane elementy prawa pracy, wyzwania, wybrane dobre praktyki.
O czym menedżer nie może rozmawiać - Czym jest tajemnica przedsiębiorstwa, jak zabezpiecza się firma przed nielojalnością i jakie są granice tego zabezpieczania?
AI kontra menedżer - W jakich ramach prawnych obecnie działamy i czego można spodziewać się w najbliższych latach. Elementy prawa autorskiego i prawa własności intelektualnej.
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 198 godzin dydaktycznych zajęć. Zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie w weekendy.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że 2-3 zjazdy realizowane są online, a pozostałe odbywają się stacjonarnie. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w budynku Uniwersytetu SWPS lub w innym wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Warunki zaliczenia
- Aktywny udział w zajęciach, ćwiczeniach i pracach indywidualnych oraz grupowych
- Zaliczenie testu kończącego I semestr
- Zdanie egzaminu końcowego, który będzie miał formę przygotowanej grupowo prezentacji (słuchacze wejdą w rolę doradców – przeanalizują sytuację przedstawioną w ramach case study firmy oraz zaproponują możliwe rozwiązania i przedstawią swoje rekomendacje)
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Kadra prowadzących to praktycy biznesu, którzy jednocześnie mają wieloletnie doświadczenie w przekazywaniu wiedzy. Dzięki angażującym zajęciom słuchacze dowiadują się, jak rozwiązać codzienne trudności związane z zarządzaniem.
kierowniczka merytoryczna kierunku
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 zł
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 780 PLN | 7 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 3 650 PLN | 7 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 6 900 PLN | 6 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.