Opis studiów
Czego uczymy
Celem studiów jest kształcenie samodzielnych, wysoce wykwalifikowanych profesjonalistów(-tek) pracujących w obszarze nowoczesnego dziennikarstwa i mediaworkingu. Studia przygotowują do pracy we współczesnych mediach, ale też w mediach przyszłości. Na tych studiach zdobędziesz praktyczne umiejętności, które pozwolą ci tworzyć profesjonalne, multimedialne treści do digital i social mediów z wykorzystaniem różnych narzędzi (tekst, audio, wideo, animacja, infografika) oraz dowiesz się, jak nimi zarządzać. W efekcie będziesz potrafił(a) rozwijać skuteczne strategie komunikacji w internecie i nie tylko. Będziesz miał(a) też rozbudowane kompetencje niezbędne do pracy w mediach tradycyjnych (radio, telewizja, prasa).
Studia pozwalają na zdobycie zróżnicowanych kompetencji w zakresie analizy potrzeb odbiorców, projektowania oferty medialnej, tworzenia zawartości mediów o zróżnicowanym charakterze (dla mediów tradycyjnych i internetowych) oraz realizowania różnych zadań w procesach produkcji medialnej. W ramach specjalności zdobędziesz wiedzę, jak świadomie tworzyć wizerunek medialny i pracować jako producent(-tka) i wydawca(-czyni) medialny(-a) oraz profesjonalny(-a) bloger(ka), vloger(ka), podcaster(ka) czy influencer(ka). Poznasz najnowocześniejsze technologie i narzędzia pracy w mediach cyfrowych, a także nauczysz się pracy dziennikarza(-rki) / mediaworkera(-ki) z wykorzystaniem różnych gatunków i formatów medialnych oraz w różnych zakresach tematycznych (moda, lifestyle, sport, polityka, społeczeństwo, muzyka, film, kultura itp.). Będziesz wreszcie potrafił(a) zaprojektować i wprowadzić na rynek nowe medium.
Adresaci studiów
Studia dla osób otwartych, kreatywnych i dociekliwych, z wysoko rozwiniętym zmysłem analitycznym, dążących do zrozumienia rzeczywistości w każdym z jej wymiarów. Indywidualistów, pasjonujących się najnowszymi technologiami i internetem.
Dla tych, którzy interesują się mediami w ich najnowocześniejszej formie, którzy chcą tworzyć multimedialne komunikaty w digital i social mediach. Dla osób, które chcą świadomie i profesjonalnie kształtować swój wizerunek i stać się niezależnymi i rozpoznawalnymi graczami na szeroko pojętym rynku mediów. Dla tych, którzy chcą wyspecjalizować się w wybranym typie pracy w mediach.
To specjalność dla osób, które od pierwszych lat studiów chcą zdobywać doświadczenia zawodowe i budować profesjonalne portfolio, żeby zapewnić sobie dobry start na rynku pracy. Dla tych, którzy nie chcą się nudzić i naprawdę chcą się zaangażować w studia.
Projekty
naszych studentów
Nasze studia to nie wkuwanie teorii czy zaliczanie egzaminów, lecz przede wszystkim zdobywanie praktycznych umiejętności. Studenci pracują na konkretnych projektach, a zajęcia warsztatowe odbywają się w małych grupach, dzięki czemu osoby studiujące zawsze mogą liczyć na indywidulane wsparcie wykładowców.
Nowoczesne pracownie
do twojej dyspozycji
Studenci mają do dyspozycji specjalistyczne pracownie:
- studio fotograficzne i filmowo-telewizyjne (aparaty i kamery cyfrowe full HD i 4K, mobilny system oświetleniowy, profesjonalny sprzęt audio),
- studio radiowe i pracownię neuropsychologiczną (zaawansowana baza empiryczna, eye-tracker, ergonomia interface, monitorowanie reakcji konsumenckich)
- laboratoria komputerowe (platformy: Mac OS, Windows; oprogramowanie: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Lightroom, Fontlab Studio, Adobe XD, Figma, Axure, Blender, Substance 3D, Adobe Dimension).
Całkowicie nowy sposób studiowania
Podstawy teoretyczne i praca warsztatowa
Rok I, semestr 1 i 2
Na pierwszym roku poznasz najważniejsze kwestie związane z teorią mediów i komunikacji, rynkami medialnymi, designem oraz teorią i praktyką brandingu, PR i reklamy. Poszerzysz swoje kompetencje językowe i komunikacyjne, nauczysz się pracować w zespole i występować przed kamerą. Poznasz zasady emisji głosu, techniki kreatywnego i krytycznego myślenia oraz rozwiązywania problemów (między innymi metodą Design Thinking). Ponadto dowiesz się jak kreować zoptymalizaowane i profesjonalne treści do internetu (SEO, SEM) oraz jak analizować aktualne trendy. Ponadto zapoznasz się z tajnikami produkcji medialnej i metodami jej zarządzania.
Rozwój kompetencji profesjonalnych
Rok II
Na II roku będziesz przede wszystkim pracować warsztatowo w intensywnych cyklach tematycznych, rozwijając konkretne umiejętności technologiczne i kreatywne (kreatywne pisanie, scenopisarstwo, warsztat operatorski, montaż obrazu i dźwięku, produkcja i postprodukcja obrazu i dźwięku, audycja radiowa, projektowanie graficzne, projektowanie stron www, fotografia i fotoedycja, motion design, infografika), komunikacyjne (social media, reklama natywna, influencer marketing) oraz w zakresie planowania badań, zbierania i analizowania danych. Umiejętności miękkie doskonalisz podczas warsztatów.
Nie studiujesz w typowym cyklu cotygodniowych zajęć. Zajęcia są blokowane w kilkunastodniowe intensywne warsztaty tematyczne, rozwijające poszczególne kompetencje w zakresie technik i kanałów komunikacji. Oznacza to, że w ciągu roku akademickiego – już na II roku studiów – przygotujesz kilka projektów indywidualnych i zespołowych: napiszesz rozbudowany tekst do mediów, przygotujesz film i audycję radiową, zaprojektujesz grafikę/stronę www, zrobisz profesjonalne badania komunikacji i mediów.
Narzędzia i techniki tworzenia profesjonalnej treści
Rok III, semestr 1
Na III roku uzupełnisz swoją wiedzę o prawo mediów i prawo autorskie, a także ekonomię sektorów kreatywnych i mediów oraz udoskonalisz swoje umiejętności w zakresie brandingu i promocji mediów oraz marki własnej. Rozwiniesz także konkretne narzędzia i techniki tworzenia profesjonalnej treści (blog, vlog, podcast i radio internetowe).
Portfolio projektów
Rok III, semestr 2
Na ostatnim semestrze tworzysz projekty o charakterze medialnym, w strukturach symulujących rzeczywiste podmioty medialne. Oznacza to, że najpierw kreujesz w ramach pracy zespołowej medium, a następnie pracujesz w redakcji internetowej, przygotowując materiały w różnych formatach (content pisany, audio, video, graficzny) na interesujący cię temat (muzyka, moda, lifestyle, polityka, społeczeństwo, sport, film). Jeśli chcesz, może prowadzić profil redakcji w social mediach albo profesjonalnie blogować, vlogować lub tworzyć audiosferę. Wszystko zależy od tego, co cię interesuje i czym chcesz się zająć w przyszłości! W ten sposób, pod okiem praktyków z branży wizerunkowej i medialnej, zaliczasz III rok.
Odpowiedź na najnowsze trendy
na rynku mediów
- Na rynku medialnym widać wyraźnie potrzebę uruchamiania platform internetowych przez media tradycyjne (gazety, rozgłośnie radiowe, telewizje), tymczasem dziennikarze pracujący w tych mediach nie są do tego przygotowani. W przyszłości możemy spodziewać się pełnej transformacji mediów tradycyjnych w media zdigitalizowane oraz pojawiania się nowych mediów – od początku w formie internetowej. Powoduje to rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie tworzenia i analizy treści w social&digital mediach, którzy będą umieć kompleksowo tworzyć multimedialne treści.
- Oferowane studia przygotują cię do podjęcia tych wyzwań na dynamicznie zmieniającym się rynku medialnym. Zdobędziesz zróżnicowane kompetencje, dzięki czemu sprostasz (powszechnym teraz na rynku mediów) wymaganiom dotyczącym szerokich kompetencji związanych np. z analizą internetu, podejmowaniem działań wizerunkowych, budowaniem swojego własnego wizerunku, zarządzaniem treścią w szeroko rozumianych mediach społecznościowych. Będziesz umiał(a) połączyć te kompetencje z tradycyjnymi kompetencjami dziennikarskimi (operowanie słowem, obrazem, dźwiękiem).
Świetny start na rynku pracy
-
Kończąc studia, masz nie tylko wiedzę i zaawansowane techniczne kompetencje. Umiesz też myśleć kreatywnie, pracować w grupie i dbać o swój własny wizerunek, by świadomie projektować swoją karierę – uczysz się tego na zajęciach z marki osobistej.
-
Potrafisz pracować projektowo i myśleć strategicznie. Masz rozbudowane umiejętności techniczne, które zdobywasz w świetnie wyposażonych pracowniach (realizacja audio i video, produkcja i postpordukcja obrazu i dźwięku, montaż, programy graficzne, kreatywne pisanie itp.) i wiesz, jak je stosować w pracy projektowej.
-
Wiesz, jak założyć własną firmę albo start-up oraz jak zaprojektować i zakomunikować je na rynku jako markę.
-
Szeroki zakres kompetencji oraz atmosfera panująca na studiach – zawsze indywidulane traktowanie – pozwala Ci zachować swój indywidualizm i elastyczność oraz rozwijać zainteresowania zgodnie z własnymi preferencjami.
-
Kończysz studia z własnym portfolio, które zwiera twoje teksty, realizacje audiowizualne i graficzne oraz inne formy twojej aktywności. Portfolio to możesz zaprezentować pracodawcy lub na jego podstawie zacząć realizować swoje własne projekty internetowe.
-
Posiadasz kompleksowe umiejętności, zdobyte nie tylko w licznych projektach symulacyjnych, ale także we współpracy z największymi graczami rynku medialnego. Masz już kontakty w branży, które zdobyłeś na zajęciach z praktykami.
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Ukończenie studiów da ci przygotowanie do pracy w środowisku digital i social mediów jako dziennikarz(-rka), wydawca(-czyni), reporter(ka), prezenter(ka), copywriter(ka), profesjonalny(-a) bloger(-ka)/vloger(-ka)/podcaster(-ka), infobroker(-ka), producent(ka) muzyczny(-a), producent(ka) contentu audio i video, media worker(ka), analityk(-czka) mediów, influencer(ka), ilustrator(ka) muzyczny(-a), twórca(-czyni) różnego typu komunikatów w przestrzeni publicznej.
Będziesz także przygotowany(-a) do podjęcia pracy w mediach tradycyjnych na wielu stanowiskach (dziennikarza, reportera, wydawcy, szefa redakcji itp.) oraz pełnienia funkcji konsultanta procesów przejścia redakcji tradycyjnych (np. gazety, radia) w redakcje internetowe. Będziesz umiał(a) zaprojektować i wprowadzić na rynek swoje własne medium oraz świadomie budować swój wizerunek osobisty na rynku medialnym.
Po ukończeniu studiów poza pracą w obszarze typowym dla dziennikarstwa (media tradycyjne, cyfrowe i społecznościowe) będziesz też realizować i współrealizować inne zadania w agencjach, domach mediowych. Możesz pracować na następujących stanowiskach:
Zespół
Z kim będziesz
współpracował
Wybór specjalności
Kiedy podejmujesz decyzję
Digital i Social Media to jedna z dwóch specjalności oferowanych na studiach I stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Specjalność wybierasz już podczas aplikowania na studia, wypełniając formularz rekrutacyjny.
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- min. 95 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na nowej maturze
- min. 80 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na starej maturze
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2024-2025(PDF, 640 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2024-2025 (PDF, 193 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2024-2025 (PDF, 370 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2024-2025 (PDF, 273 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2024-2025 (PDF, 258 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 153 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
- Dokumenty poświadczające znajomość języków obcych 2024-2025 (PDF, 167 KB)
- Dokumenty zagraniczne potwierdzające wykształcenie umożliwiające studia na Uniwersytecie SWPS(PDF, 978 KB)
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2024/2025 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 395 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 6 865 PLN |
Zapłać całość | 13 200 PLN |
Zostańmy w kontakcie
Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.