Opis kierunku
Czego uczymy
Łączymy tradycyjne dziennikarstwo, nowe media i komunikowanie marki
Studia przygotowują do pracy we współczesnych mediach i branży kreatywnej. Naszym celem jest kształcenie praktyków – dziennikarzy, specjalistów od komunikacji, twórców treści do mediów – którzy dysponują konkretnym warsztatem, użytecznymi kompetencjami i aktualną wiedzą, pozwalającymi odnaleźć się na dynamicznie ewoluującym rynku pracy.
Adresaci studiów
Jeśli myślisz o pracy w mediach i chcesz w przyszłości tworzyć profesjonalne treści w formie audialnej, audiowizualnej lub pisanej, te studia są dla ciebie. Na zajęciach nie tylko wypracujesz swój warsztat dziennikarski i poznasz narzędzia wykorzystywane przez specjalistów z branży, lecz również zgłębisz tajniki skutecznego zarządzania wizerunkiem oraz komunikacją, zdobędziesz umiejętności autoprezentacji i występów publicznych, a także dowiesz się, jak wygląda strategia planowania, dystrybucji i pozycjonowania treści w mediach. Zdobędziesz też umiejętności, które pozwolą ci na przygotowanie, realizację i rozwój projektu audiowizualnego w zakresie filmu fabularnego, serialu telewizyjnego, reklamy, gier czy dokumentu kreacyjnego.
Dlaczego warto wybrać nasze studia
Większość zajęć o charakterze warsztatowym prowadzona jest przez specjalistów z branży, dzięki czemu nasi studenci zdobywają praktyczną wiedzę i umiejętności poszukiwane na rynku pracy.
Na wydziale działa kilka kół naukowych, w których studenci zdobywają pierwsze doświadczenia zawodowe i nawiązują relacje, które mogą wpłynąć korzystnie na ich przyszłe życie zawodowe, np. „Pismo Prywatne”, Studenckie Koło Nagraniowe „NAGŁOS” czy Organizacja Studencka obiekTYw.
Nowoczesne pracownie
do twojej dyspozycji
Studenci mają do dyspozycji specjalistyczne pracownie:
- studio fotograficzne, filmowo-telewizyjne i radiowe (aparaty, profesjonalne kamery filmowe i telewizyjne, mobilny i studyjny system oświetleniowy, sprzęt do realizacji dźwięku),
- pracownię neuropsychologiczną (zaawansowana baza empiryczna, eye-tracker, ergonomia interface, monitorowanie reakcji konsumenckich)
- laboratoria komputerowe (platformy: Mac OS, Windows; oprogramowanie: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Lightroom, Fontlab Studio, Adobe XD, Figma, Axure, Blender, Substance 3D, Adobe Dimension).
Wybierz specjalność
Aplikujesz na jedną z poniższych specjalności
W ramach dziennikarstwa i komunikacji społecznej I stopnia oferujemy trzy ścieżki rozwoju, co pozwoli ci dostosować program studiów do planów zawodowych. Interesującą cię specjalność wybierasz na pierwszym semestrze, a realizujesz już od drugiego semestru studiów.
-
Branding – reklama – public relations
Celem studiów jest kształcenie profesjonalistów operujących w obszarze nowoczesnego dziennikarstwa oraz kreowania i komunikowania marki. W swojej pracy wykorzystują oni narzędzia brandingu, reklamy oraz public relations – zarówno w agencjach, jak i w działalności doradczej.
Czytaj więcej -
Digital i Social Media
Na tych studiach zdobędziesz praktyczne umiejętności, które pozwolą ci tworzyć profesjonalne, multimedialne treści do digital i social mediów z wykorzystaniem różnych narzędzi (tekst, audio, wideo, animacja, infografika). W efekcie będziesz potrafił(a) rozwijać skuteczne strategie komunikacji w internecie i nie tylko.
Czytaj więcej -
Zarządzanie produkcją audiowizualną
Nauczysz się tworzenia i zarządzania projektami audiowizualnymi – filmami fabularnymi, serialami, reklamami, grami czy dokumentami. Zdobędziesz praktyczne umiejętności oraz solidną wiedzę teoretyczną, które pozwolą ci efektywnie łączyć aspekty organizacyjne, finansowe oraz kreatywne procesy danej produkcji.
Czytaj więcej
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Po ukończeniu studiów możesz pracować m.in. w: mediach tradycyjnych i cyfrowych, domach mediowych i produkcyjnych, agencjach PR/brandingu/reklamy, agencjach kreatywnych/digital, agencjach social mediów, butikach kreatywnych i strategicznych, działach i departamentach komunikacji/PR/marketingu/promocji firm, agencjach badawczych, firmach doradczych i konsultingowych, grupach producenckich, firmach eventowych.
Zespół
Z kim będziesz
współpracował
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- min. 95 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na nowej maturze
- min. 80 pkt łącznie z dwóch dowolnych przedmiotów na starej maturze
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2025-2026(PDF, 568 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2025-2026 (PDF, 238 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2025-2026 (PDF, 327 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2025-2026 (PDF, 302 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2025-2026 (PDF, 252 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 181 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2025/2026 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 460 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 7 180 PLN |
Zapłać całość | 13 800 PLN |
Bądź na bieżąco!
Zostaw nam swojego maila, a nie ominą cię żadne ważne informacje dotyczące startu rekrutacji, spotkań dla kandydatów oraz stypendiów.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.