Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna
BIO Magdalena Kubow

dr

Magdalena Kubów

Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych w Warszawie

Dla mediów

Profil zawodowy

Badaczka, strateżka, projektantka rozwiązań impaktowych, liderka w projektach R&D, mentorka w projektach edukacyjnych i startupowych, wykładowczyni akademicka z 15-letnim doświadczeniem w pracy uniwersyteckiej oraz 20-letnim backgroundem biznesowym.

Posiada doktorat Uniwersytetu Warszawskiego w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Edukację i doświadczenie zdobywała na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Centrum Nowych Technologii UW. Ukończyła także studia z obszaru zarządzanie i marketing ze specjalnością przedsiębiorczość na Akademii Leona Koźmińskiego. Edukację biznesową realizowała ponadto w Polytechnic Institute of Viseu w Portugalii. Edukację w zakresie projektowania kontynuuje na kierunku Sustainable Digital Design oraz w d.school (Hasso Plattner Institute of Design) na Uniwersytecie Stanforda.

Stała ekspertka merytoryczna oceniająca wnioski w europejskim konkursie innowacyjności społecznej i technologicznej EYA European Youth Award. Od 2018 r. ekspertka merytoryczna oceniająca wnioski w konkursie World Summit Award for Young Innovators. Członkini jury w międzynarodowym konkursie European Young Innovators. Ekspertka merytoryczna w projekcie „Przedsiębiorczość w sektorach kreatywnych” prowadzonym przez Centrum Przedsiębiorczości Akademii Leona Koźmińskiego i Centrum Kompetencji Europejskich ALK we współpracy z miastem Warszawa. Uczestniczka Panelu Eksperckiego w XIII edycji Konkursu Innowator Mazowsza oraz Panelu Mentorów Fundacji Our Future Foundation w konkursie #otwarci na biznes, w którym wspiera mentorsko startupy impaktowe.

Biznesowo zajmuje się projektowaniem i wdrożeniami polityk publicznych w obszarze programów wsparcia zarządzania różnorodnością. Od 15 lat koordynuje programy rozwojowe we współpracy biznesu z administracją publiczną.

Autorka podręcznika do mentoringu w obszarze przedsiębiorczości impaktowej „Od idei innowacji społecznej do działań zorientowanych na transformację otoczenia i własny rozwój”.

Posiada bogate doświadczenie akademickie. Od 2010 r. zajmuje się programowaniem i prowadzeniem autorskich fakultetów (Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet SWPS).

Z Uniwersytetem SWPS związana jest od 2017 r. Wykłada w Katedrze Zarządzania na Wydziale Nauk Społecznych w Warszawie. Współtworzyła kierunek zarządzanie i przywództwo. W 2017 r. kierowała pracami nad programem i uruchomieniem studiów. Jest również autorką programu komunikacji dla kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi.

Obecnie współpracuje z akademickim Centrum Transferu Wiedzy w zakresie wdrażania projektów z impaktem społecznym. Współpracuje także ekspercko ze spółką SWPS Innowacje, włączając się w procesy komercjalizacji wyników badań akademickich. Wspiera firmy i instytucje budując na uczelni ekosystemowe zespoły eksperckie projektujące optymalne rozwiązania dla organizacji w oparciu o aktualny stan wiedzy naukowej.

Angażuje się w strategiczne działania rozwojowe na rzecz uczelni. Brała udział w pracach zespołu zajmującego się opracowaniem Strategii USWPS na lata 2024-2029 projektowanej w modelu partycypacyjnym.

Wspiera działania rozwojowe na rzecz Wydziału Nauk Społecznych w Warszawie USWPS, projektując działania R&D angażujące otoczenie społeczno-gospodarcze. Współorganizatorka konferencji naukowej „Innowacje społeczne – współtworzenie zmiany”.

Realizuje projekty rozwojowe dla Biura Współpracy Międzynarodowej. Zainicjowała pracę kolektywu eksperckiego odpowiedzialnego za opracowanie treści merytorycznych dla kursu impaktowej przedsiębiorczości społecznej w projekcie realizowanym w międzynarodowym sojuszu European Reform University Alliance (ERUA). Tworzy innowacyjne rozwiązania w oparciu o współpracę na styku różnych dyscyplin i sektorów. Na cele współtworzenia zawartości kursu edukacyjnego zaprojektowała program Fridays For Edu z aktywnym udziałem aktorów/aktorek ekosystemu innowacji impactowych w Polsce na styku uczelni i szerokiego grona interesariuszy działających w obszarze przedsiębiorczości społecznej.

Ekspertka merytoryczna w projektach poświęconych innowacyjności impaktowej i przedsiębiorczości. Liderka badań w międzynarodowym projekcie „Przedsiębiorczość społeczna – kurs podstawowy”. Współzałożycielka FUTURE.de.sign_LAB – kolektywu badawczego zorientowanego na identyfikowanie strategicznych kierunków rozwoju dla innowatorów społecznych w perspektywie 2033 r. Pomysłodawczyni i współtwórczyni kursu projektowania innowacji społecznych „Morze możliwości, aby zmieniać świat” w ramach projektu realizowanego w trójstronnym partnerstwie Uniwersytetu SWPS, Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet oraz Stiftelsen Mangfold i Arbeidslivet w ramach grantów norweskich.

Angażuje się w projekty we współpracy z Centrum Działań Dla Klimatu i Transformacji Społecznych (4CAST Center). Pomysłodawczyni i organizatorka Okrągłego Stołu Klimatycznego na Uniwersytecie SWPS (2024 r.) mającego na celu zbudowanie przestrzeni dialogu ukierunkowanej na wsparcie innowatorów/innowatorek w projektowaniu inicjatyw odpowiadających na wyzwania dotyczące zmian klimatu. Badaczka i moderatorka w projekcie realizowanym dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska, którego celem było wsparcie procesu współtworzenia planu strategicznego dla wdrożenia programu edukacji w zakresie ekologii w szkołach podstawowych.

Od 2019 r. współtworzy i rozwija koncepcję zachowań i kompetencji transformatywnych jako kluczowej wiązki kompetencji przyszłości. Buduje ekosystem wsparcia dla rozwoju idei na Uniwersytecie SWPS we współpracy z otoczeniem uczelni. Współprojektuje ekosystemowe rozwiązanie – cyrkularny hub dla rozwoju problematyki kompetencji transformatywnych i innowacji impaktowych, łączący środowisko akademii, biznesu, NGO i administracji publicznej.

Prowadzi zajęcia z projektowania innowacji społecznych, projektowania modeli biznesowych, przedsiębiorczości impaktowej, zarządzania innowacjami, projektowania zmiany społecznej, analizy trendów społecznych i prototypowania przyszłości, rozwoju i doskonalenia kompetencji przyszłości, wspierania i rozwoju startupów impaktowych i zrównoważonego rozwoju.

Dla mediów

Obszary tematyczne

    • Social Innovation Design, Impactful Innovation
    • Sustainable Future Design
    • Business Model Design and Mission Model Design
    • Future-Oriented Competences and Entrepreneurship Education

Informacje prasowe



Powiązane materiały na stronie uczelni