Publikacja założycielek Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej z nagrodą naukową PAN
Z dumą informujemy, że monografia „Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Teoria i Praktyka” autorstwa prof. Agnieszki Popiel oraz dr Ewy Pragłowskiej została wyróżniona przez Wydział I Nauk Humanistycznych i Społecznych Polskiej Akademii Nauk nagrodą naukową im. Władysława Witwickiego.
Wielki sukces założycielek Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej.
Wydana nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN monografia „Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Teoria i Praktyka” stanowi podręcznik dla słuchaczy Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej naszej uczelni. Serdecznie gratulujemy autorkom publikacji, które od lat kształcą psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych w całej Polsce, a 23 listopada 2023 r. zostały docenione przez Polską Akademię Nauk.
Autorami recenzji wydawniczych książki wyróżnionej nagrodą im. Władysława Witwickiego byli prof. Paweł Ostaszewski (dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu SWPS) oraz prof. Barbara Remberk (kierowniczka Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie), zaś recenzję stanowiącą podstawę nominacji przez Komitet Psychologii PAN napisali prof. Jerzy Brzeziński (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu) oraz prof. Piotr Oleś (Katolicki Uniwersytet Lubelski).
Obecne wydanie to nie jedynie skorygowana i uaktualniona wersja pierwotna, ale niemal całkowicie nowa pozycja, w której uzupełnienia i rozszerzenia zajmują niemal tyle miejsca, co treść wydania pierwszego. Jest to jedyna w swoim rodzaju pozycja opracowana w języku polskim i przez polskich autorów, która tak kompleksowo i wyczerpująco przedstawia jeden z najważniejszych współczesnych nurtów psychoterapii, jakim jest psychoterapia poznawczo-behawioralna.
Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Teoria i praktyka jest kompleksową publikacją. Przedstawia podstawy teoretyczne i rozwój nurtu terapii behawioralno-poznawczej oraz podsumowanie badań naukowych dotyczące skuteczności tej formy terapii. W podręczniku omówiono również znaczenie stosowania zasad evidence-based therapy i evidence-based practice. Poruszane są także zagadnienia dotyczące superwizji i kwestii etycznych. W kolejnej części przedstawiono techniki pracy oraz, na koniec, opisy przypadków ze szczegółowym przedstawieniem przebiegu terapii. Podręcznik ten przeczytałam z prawdziwą przyjemnością. Uważam go za bardzo wartościową pozycję.
Obejrzyj rozmowę z autorkami dotyczącą nagrodzonej monografii:
O założycielkach Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS
Zobacz biogram prof. Agnieszki Popiel
Zobacz biogram dr Ewy Pragłowskiej