Wpływ polityki na media w Polsce na przestrzeni wieków
Anglojęzyczna książka „Politics and the Media in Poland from the 19th to the 21st Centuries” jest kompleksowym zbiorem badań dotyczących wpływu, jaki miały na krajowe media burzliwe zmiany polityczne zachodzące na terenie Polski od połowy XIX do początku XXI wieku. Współredaktorką publikacji, która ukazała się w wydawnictwie Brill, jest prof. Evelina Kristanova z Uniwersytetu SWPS.
Interdyscyplinarne badania nad mediami w Polsce
Publikacja „Politics and the Media in Poland from the 19th to the 21st Centuries”, pod redakcją prof. Eveliny Kristanovej z Wydziału Nauk Humanistycznych w Warszawie Uniwersytetu SWPS, prof. Rafała Habielskiego i prof. Małgorzaty Such-Pyrgiel, omawia historyczne i współczesne relacje między polityką a mediami w Polsce. Zakres tematyczny książki jest szeroki. Obejmuje zarówno rolę prasy, radia, literatury i platform cyfrowych w kształtowaniu dyskursu politycznego, jak również wpływ sytuacji politycznej na rynek medialny.
Autorami poszczególnych rozdziałów są historycy, medioznawcy, politolodzy, socjolodzy i kulturoznawcy. Ta różnorodność perspektyw i spostrzeżeń sprawia, że publikacja stanowi istotny wkład w medioznawstwo i nauki polityczne.
Książka przedstawia najnowsze badania i refleksje dotyczące relacji między mediami a polityką, wykorzystując metodę studium przypadku […] Artykuły ułożone są chronologicznie i obejmują najważniejsze wydarzenia historyczne i medialne w polskim społeczeństwie. Podejmowane przez badaczy tematy prezentowane są zarówno przez pryzmat ustaleń teoretycznych, jak i oryginalnych badań empirycznych.
We wstępie do publikacji znalazło się krótkie omówienie historii Polski od wieku XIX do współczesności, zapewniające kontekst historyczny niezbędny do zrozumienia skomplikowanej sytuacji politycznej naszego kraju – od lat ucisku, cenzury i nadmiernej państwowej kontroli po okresy oporu i odzyskiwania niepodległości.
Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Brill.