Dzień z Dziennikarstwem na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu – dołącz do nas!
Marzysz o karierze dziennikarskiej, chcesz organizować wydarzenia lub prowadzić komunikację w social mediach? Przyjdź na Dzień z Dziennikarstwem! Posłuchaj o komunikacji społecznej, pracy w branży kreatywnej, tworzeniu playlist radiowych i roli memów. Poznaj nasze prowadzące i prowadzących oraz opanuj nowe umiejętności!
Weź udział w ciekawych wykładach i warsztatach
-
Kompetencje przyszłości – kogo poszukuje branża kreatywna?
aula (sala 45)
Mówi się, że kreatywność, aktywne uczenie się i używanie technologii to kompetencje przyszłości. Co to właściwie znaczy? Czego warto się uczyć i jakie umiejętności rozwijać, aby zwiększyć szanse na znalezienie dobrej pracy i realizowanie ciekawych projektów? Czy da się to zaplanować? Dowiedz się, jak wygląda rynek kreatywny dzisiaj i jak będzie się rozwijać! Na wykładzie otrzymasz praktyczne wskazówki, z jakimi kompetencjami warto wiązać swoją przyszłość. Jeśli myślisz o karierze w sektorze kreatywnym, zapisz się na wykład!
drAgnieszka Młodzińska-GranekBadaczka nauk społecznych, ekspertka w obszarze innowacji społecznych. -
Cultureal: marka i wizerunek w (post)nowoczesnych mediach
aula (sala 45)
W erze wszechobecnej sztucznej inteligencji (AI) kultura wciąż decyduje o kontekstach i jakości komunikacji w mediach cyfrowych. W praktyce planowania strategicznego marki czy wizerunku medialnego coraz większe znaczenie mają realne doświadczenia i emocje odbiorcy. Chcesz się dowiedzieć, dlaczego kultura jest tak istotna dla mediów i marek? Ciekawi cię, czym zajmuje się strateg marki? Przyjdź na wykład!
drKamil BromskiBrand manager i projektant komunikacji marki, wykładowca. -
Design thinking – czyli jak tworzyć nowe pomysły w uporządkowany sposób
sala 123
„Świetne pomysły nie rodzą się nagle w genialnych umysłach. Są wynikiem ciężkiej pracy wspomaganej przez zorientowany na człowieka proces twórczy, po którym następują cykle prototypowania, testowania i poprawiania” – tak określa założenia design thinking Tim Brown, były dyrektor generalny IDEO. Rozwijana od ponad 40 lat metodologia zrewolucjonizowała produkcję dobrych produktów, usług, procesów, a nawet strategii. Dowiedz się, na czym polega!
Iwo WieczorekContent & Social Media Expert, wykładowca, aktor i improwizator. -
Jak wykorzystać struktury mityczne w scenariuszu reklamy?
sala 106
Czy świat reklamy ma coś wspólnego z opowiadaniem mitów, legend i baśni? Mity to nie tylko opowieści należące do porządku przeszłości, ale przede wszystkim archetypiczne historie, których celem jest nadawanie sensu. Wyjaśniają to, co niezrozumiałe i skomplikowane, niwelują trudne do pogodzenia przeciwieństwa, operując przy tym językiem symboli i wartości. Mity w mediach są wszechobecne! Znajdziemy je w reklamach środków czyszczących, produktów spożywczych, samochodów, leków. Na warsztatach przyjrzymy się wybranym opowieściom i archetypom kulturowym oraz zastanowimy się, jak wykorzystać ich struktury, aby zbudować skuteczny komunikat w scenariuszu reklamy.
drIwona MorozowKulturoznawczyni, antropolożka i filmoznawczyni. -
Rola memów w komunikacji społecznej (warsztat w języku angielskim)
sala 109
Czy wiesz, jak dużą rolę odgrywają memy w dzisiejszej kulturze i komunikacji? Wyrażają opinię na temat aktualnych wydarzeń społecznych lub politycznych, stanowiąc ważny element rzeczywistości internetowej. Tworzą swego rodzaju kod porozumienia, zrozumiały jedynie dla osób aktywnych w przestrzeni online... ale czy na pewno? Podczas warsztatów poznasz podstawowe funkcje memów i dowiesz się, co sprawia, że są tak zabawne. Jak memy wpływają na naszą codzienność i język, którego używamy? Po krótkim wprowadzeniu i dyskusji stworzycie w zespołach własne memy, a następnie zaprezentujecie je i omówicie przed całą grupą.
Kamil DysiewiczAnglista, autor muzyki i tekstów, wykładowca. -
Projektowanie muzyki w radiu i podcastach
sala 122
Poznaj narzędzia do projektowania i realizacji playlisty muzycznej w miejscach publicznych! Porozmawiamy o badaniach potrzeb muzycznych oraz funkcjach, jakie muzyka spełnia lub spełniać powinna. Zaprojektujemy playlisty dostosowane do preferencji odbiorców, a nie upodobań nadawców, czyli autorów playlist.
Tomasz WołodźkoMedioznawca, dziennikarz radiowy.
Zapisz się!
Gdzie?
Uniwersytet SWPS, ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b, Wrocław
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna – studia z przyszłością
Myślisz o pracy w mediach lub branży kreatywnej? Chcesz tworzyć profesjonalne treści w formie audialnej, audiowizualnej lub pisanej? Rozważ studiowanie dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie SWPS!
Łączymy tradycyjne dziennikarstwo, nowe media i komunikowanie marki. Na studiach poznasz narzędzia, z których korzystają profesjonaliści, wypracujesz swój warsztat dziennikarski, przećwiczysz występowanie publicznie i opanujesz sztukę zarządzania wizerunkiem. Dowiesz się, jak planować, dystrybuować i pozycjonować treści w mediach. Będziesz się uczyć od najlepszych, ponieważ większość zajęć o charakterze warsztatowym prowadzą specjalistki i specjaliści z branży.
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
stacjonarne, niestacjonarneJuż w trakcie studiów zdobędziesz cenne kontakty i pierwsze doświadczenia zawodowe. We wrocławskim kampusie Uniwersytetu SWPS prężnie działają różne organizacje studenckie. Możesz dołączyć do redakcji „Pisma Prywatnego”, tworzyć podcasty i słuchowiska w ramach Studenckiego Koła Nagraniowego „NAGŁOS” bądź doskonalić swoje umiejętności fotograficzne wraz z Organizacją Studencką obiekTYw.
Odwiedź stronę Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu
Reklama czy social media? Wybierz interesującą cię specjalność!
Już podczas rekrutacji określisz, który program kształcenia lepiej odpowiada twoim potrzebom i planom zawodowym.
Do wyboru masz dwie specjalności:
Branding – reklama – public relations
stacjonarne, niestacjonarneSpecjalność na kierunku: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Digital i Social Media
stacjonarne, niestacjonarneSpecjalność na kierunku: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Interesuje cię inny kierunek? Zapoznaj się z pełną ofertą studiów we Wrocławiu