Jak zostać social media managerem – spotkanie online z cyklu #Zawodowcy
Otwartość, kreatywność i dociekliwość to słowa, które doskonale cię opisują? Interesujesz się mediami? Pasjonujesz się internetem oraz najnowszymi technologiami i chcesz je poznać jeszcze lepiej? Uważasz, że od pierwszych lat studiów warto zdobywać doświadczenie zawodowe i budować profesjonalne portfolio, żeby zapewnić sobie dobry start na rynku pracy? Weź udział w bezpłatnym spotkaniu online z cyklu #Zawodowcy. Magdalena Szott, od ponad 15 lat związana z branżą PR, marketingiem i dziennikarstwem, oraz Tomasz Wołodźko, medioznawca i dziennikarz radiowy z ponad 20-letnim stażem w mediach, opowiedzą ci, na czym polega praca social media managera.
Formuła wydarzenia pozwala na zadawanie pytań i dyskusję z ekspertami. Na spotkanie obowiązują zapisy przez formularz zgłoszeniowy. Liczba miejsc jest ograniczona.
„Jak cię widzą – tak ci ufają. Budowanie wiarygodności marki, storytelling, edukowanie, zachęcanie do refleksji lub wywoływanie uśmiechu na twarzach odbiorców to fantastyczna praca pełna zmian, nieoczekiwanych zwrotów akcji i poznawania nowych narzędzi. Pracując jako social media manager, nigdy nie będziesz się nudzić. Tutaj twoja moc sprawcza to m.in. realne wyniki, wybory konsumenckie czy zbudowane aktywne społeczności. To ogromny kapitał i ekscytująca przygoda!”
Dlaczego warto?
Podczas spotkania dowiesz się m.in.:
- Czym zajmuje się social media manager i w jakich firmach może pracować?
- Jakie umiejętności i kompetencje miękkie są niezbędne do wykonywania tego zawodu?
- Jakie są plusy i minusy pracy na tym stanowisku?
- Jak kierunek dziennikarstwo na Uniwersytecie SWPS przygotowuje do tego zawodu?
- Jak może wyglądać ścieżka kariery social media managera?
- Ile zarabia social media manager?
- Co daje motywację do tej pracy?
Wydarzenie odbędzie się w ramach cyklu #Zawodowcy jako pierwsze spotkanie prezentujące możliwości zawodowe po studiach z dziennikarstwa.
O cyklu
#Zawodowcy to cykl bezpłatnych spotkań online dla młodych osób stojących przed wyborem studiów oraz swojej drogi zawodowej. Przybliżamy w nim od kuchni tajniki pracy w różnych obszarach. Otwarcie opowiadamy o blaskach i cieniach związanych z wykonywaniem danego zawodu. Poruszamy kwestie zarobków i rynku pracy. Rozmawiamy o niezbędnych umiejętnościach i kompetencjach. Wskazujemy kierunki studiów, które dają możliwości pracy w określonej branży i do niej przygotowują. Nawet w zawodach przyszłości, które dopiero pojawiają się na rynku.
W spotkaniu wezmą udział:
Od ponad 15 lat związana z branżą PR, marketingiem i dziennikarstwem. Na co dzień zarządza komunikacją i wizerunkiem komercyjnych marek medycznych zarówno w przestrzeni online, jak i offline. Pełni funkcję rzecznika prasowego przedsiębiorstwa oraz event managera. Jako social media manager współpracuje z firmami, samorządami oraz dba o marki osobiste lekarzy. Prowadzi szkolenia komercyjne z zakresu zarządzania wizerunkiem i obecności firm w sieci. Swoją pracę zawodową rozpoczynała jako dziennikarka ośrodka wrocławskiego telewizji TVN oraz Telewizji Dolnośląskiej, następnie pracowała w biurze prasowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Była też odpowiedzialna za działania komunikacyjne Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, gdzie dbała o promocję regionu wśród polskich i zagranicznych inwestorów. Zarządzała również komunikacją i budowała strategię marki Sonko, wprowadzając na rynek oraz rozwijając nowe produkty w sektorze FMCG.
Medioznawca i dziennikarz radiowy z ponad 20-letnim stażem w mediach. Pracuje we wrocławskim Radiu Eska. Jest wydawcą i redaktorem periodyku dla miłośników kolarstwa szosowego i górskiego „Wrocławska Gazeta Kolarska” oraz pomysłodawcą i współautorem wyświetlanych w kinach filmowych miesięcznikôw „Kronika Wrocławia” i „Kronika Dolnego Śląska”. Pracował jako koordynator programowy wrocławskiego oddziału Telewizji Polskiej, redaktor naczelny i sekretarz redakcji Radia Eska Wrocław oraz dziennikarz „Gazety Wyborczej” i „Życia Warszawy”. Prowadził szkolenia komercyjne z zakresu wystąpień publicznych, kontaktów z mediami, zintegrowanej komunikacji marketingowej, zarządzania sytuacjami kryzysowymi i kreowania wizerunku publicznego. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z brandingu dźwiękowego, dziennikarstwa radiowego, zarządzania instytucja medialną, zarządzania wizerunkiem, etyki dziennikarstwa i mediów oraz kompetencji komunikacyjnych.
Formularz zgłoszeniowy
Łączymy tradycyjne dziennikarstwo, nowe media i komunikowanie marki
Dziennikarstwo na Uniwersytecie SWPS przygotowuje do pracy we współczesnych mediach i branży kreatywnej. Naszym celem jest kształcenie praktyków – dziennikarzy i specjalistów od komunikacji – którzy dysponują konkretnym warsztatem, użytecznymi kompetencjami i aktualną wiedzą, pozwalającymi odnaleźć się na dynamicznie ewoluującym rynku pracy.